محسنی اجایی: با برخوردهای اجباری نمی توان به نتیجه مطلوب رسید

محسنی اجایی: با برخوردهای اجباری نمی توان به نتیجه مطلوب رسید

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از آموزه های اسلامی نسبت به برخی مجازات ها اثر تربیتی و بازدارندگی بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی امروز چهارشنبه (26 آبان) در دیدار با کارکنان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور، امر به معروف و نهی از منکر را امری الهی دانست. .

رئیس قاضی با اشاره به تصویب قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در سال 94 گفت: جدیدها قوانین را به خوبی نمی شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی افزود: مسئول معمولاً با قوانینی برخورد می کند که مستقیماً به حوزه کاری او مربوط می شود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید کارکنان را از تکالیف قانونی خود در این امر آگاه کند. زمینه.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به محدودیت توانمندی ها و امکانات این دستگاه، کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت برنامه ریزی برای دستیابی به آنها توصیه کرد و با بررسی دقیق مجموعه مسائل جاری در کشور.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی همچنین از کارکنان این ستاد خواست با آسیب شناسی عوامل موفقیت یا موانع تحقق اهداف و برنامه های خود، پیشرفت کار را بر اساس معیارها و شاخص های از پیش تعیین شده ارزیابی کنند.

وی همچنین بر لزوم تدوین برنامه مدون بلند مدت در کنار برنامه های کوتاه مدت و کوتاه مدت ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: اگر برنامه ندارید یا ندارید. اولویت بندی کنید، همه چیز خراب خواهد شد.”

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم فعالیت بیشتر دبیرخانه و کارگروه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و خواستار تشکیل جلسات مستمر بیشتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد. امر به معروف و نهی از منکر.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه لزوماً همه اقدامات مؤثر قابل مجازات نیست، بیان کرد: بسیاری از آموزه های اسلامی نسبت به برخی مجازات ها اثر تربیتی و بازدارندگی بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: در محیط خانواده و اجتماع بسیاری از مشکلات با حیا حل می شود که با رفتارها و برخوردهای قهری یا احتمالی خشونت آمیز نمی توان به آن دست یافت.

بر این اساس وی به کارگروه های علمی و پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرد علاوه بر احصای اولویت های امر به معروف و نهی از منکر، بررسی کنند که چه اقدامات و کارهایی در کاهش منکر و گسترش موثرتر است. خوبی ها در جامعه

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به شکایات کارکنان از امر به معروف و نهی از منکر، بی توجهی دستگاه های مختلف در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: دستگاه ها در حال تحقق هستند. تعهدات قانونی آنها

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: تشکیل بسیاری از پرونده ها به دلیل گسترش منکرات و غفلت از شهرت است و اگر منکرات از جامعه حذف شود و جرمی صورت نگیرد، دعوی قضایی نخواهیم داشت. “

رئیس قوه قضاییه همچنین بر فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: پیدا کنید.

آیت الله کاظم سیدیکی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین موضوعاتی دانست که همه اعضا به آن پرداختند. نظام اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در عین حال گفت: با گذشت بیش از 40 سال از استقرار نظام اسلامی، همه دولت‌ها بدون استثنا تلاشی نکرده‌اند تا اصل هشتم قانون اساسی را واجب مهم امر به معروف و نهی از منکر به قانون تبدیل کنند. مجلس در این زمینه به تنهایی عمل کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین از عدم تلاش نیروها و دستگاه ها برای اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر گلایه کرد و گفت: این ستاد نمی تواند به طور کامل به آن عمل کند. وظایف به دلیل عدم حمایت لازم انجام دهید.

آیت الله سیدیکی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان ستاد حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم معرفی کرد و بر اهمیت حمایت قضایی برای پیشبرد برنامه ها و اهداف این ستاد اشاره کرد. امر به معروف و نهی از منکر اقدام ملی و همه نیروها باید از خودشان شروع کنند.

در این نشست هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز به بیان دیدگاه ها، ترس ها و خواسته های خود پرداخت، همکاری های دوجانبه.

تدوین قانون امر به معروف و نهی از منکر در اجرای اصل هشتم قانون اساسی و اصلاح و به روز رسانی قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر با مساعدت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری. قوه قضائیه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مواردی بود که توسط دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد.

هاشمی گلپایگانی همچنین خواستار تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در قوه قضائیه به ویژه تشکیل 14 شورای ذیربط در قوه قضائیه، اجرای عملی ماموران گشت ارشاد و شناخت مطالبات مردمی فرهنگی و اجتماعی شد. امر به معروف و نهی از منکر. او تکذیب شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترک قوه قضائیه و ستاد برای رسیدگی به موضوعات خاص شد. رئیس قوه قضاییه گفت: برنامه و دستور کار تشکیل کارگروه را اعلام کنید.

حجت الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قضایی نیز بر لزوم فعالیت بیشتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل جلسات مستمر تاکید کرد. کار باید با رویکرد مردم محور انجام شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به جای نهادهای رسمی از ظرفیت گروه های مردمی استفاده کند، گفت: بسیاری از افراد جامعه مایل به همکاری با این ستاد هستند.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه با اشاره به قوانین مختلف امر به معروف و نهی از منکر گفت: 40 قانون در حوزه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد. ما با کمبود قانون مواجه نیستیم، اما دستگاه ها و نهادها اهتمام لازم را برای اجرای قانون ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید