بررسی 910 پرونده کمیسیون پزشکی در سال جاری/ معرفی 503 نفر از معلولان جویای کار در بانک


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915537

وی با اشاره به اینکه 530 نفر از معلولان جویای کار به بانک معرفی شده اند، گفت: تاکنون 105 نفر از معلولان خدمات بانکی دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، محمود لقیقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در اصحاب رسانه با اشاره به شعار امسال روز جهانی و هفته ملی معلولان تحت عنوان راهکارهای تحول آفرین برای توسعه فراگیر، گفت: در این راستا باید به عنوان راهکارهای تحول آفرین توسعه یافت. وی با بیان نقش نوآوری در ایجاد جهانی در دسترس و برابر گفت: علیرغم محدودیت ها، ظرفیت های بسیاری از افراد دارای معلولیت وجود دارد که می تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به حوزه فعالیت 13 هزار و 657 معلول در بهزیستی استان سمنان، تصریح کرد: یک هزار و 784 نفر کم بینا، 2 هزار و 978 معلول ذهنی، یک هزار و 610 بیمار ذهنی، یک هزار و 695 معلول شنوایی، 795 نفر کم بینا هستند. و گفتار 4 هزار و 795 معلول جسمی حرکتی از خدمات اجتماعی در حوزه توانبخشی بهره مند می شوند.

روگی با بیان اینکه کمیسیون های پزشکی یکی از تخصصی ترین کمیسیون ها در حوزه توانبخشی هستند، افزود: 910 پرونده در 9 ماه گذشته سال در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز بیان کرد: اساس کار کمیسیون پزشکی بر اساس طبقه بندی عملکرد، معلولیت، سلامت و معلولان خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید است.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در حوزه توانبخشی جامعه افزود: خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی جامعه در راستای مولفه های سلامت، مددکاری اجتماعی، آموزش، اشتغال و توانمندسازی و در استان است. دارای حدود 3986 نفر است که تحت پوشش برنامه توانبخشی جامعه (CBR) قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 530 نفر از معلولان جویای کار به بانک معرفی شده اند، گفت: تاکنون 105 نفر از معلولان خدمات بانکی دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر لزوم مناسب سازی محیط شهری و امکانات عمومی گفت: تنها خواسته معلولان برخورداری از حقوق شهروندی همانند سایر شهروندان است، بنابراین مناسب سازی اماکن عمومی به معلولان امکان یک فرد را می دهد. می تواند مانند سایر شهروندان در طول سال کار خود را انجام دهد.برای 162 نفر از معلولان محیط زندگی، محل کار، اجتماع و وسایلی مانند خودرو که شرایط را برای جابجایی افراد دارای معلولیت ایجاد می کند، ساخته شده است.

وی آموزش رایگان جامعه هدف اجتماعی را یکی از اولویت های اصلی سازمان اجتماعی عنوان کرد و افزود: نزدیک به هزار نفر از بورسیه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان دارای معلولیت بهره مند می شوند.
روگی همچنین گفت: همچنین 7 نفر از متقاضیان واجد شرایط از جامعه هدف مددکاری اجتماعی نیز در سال جاری شماره ثبت ویژه معلولیت دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان سهم درصدی از اشتغال ویژه معلولان را برشمرد و گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، 3 درصد از سهم اشتغال در دستگاه های دولتی باید به افراد اختصاص یابد. دارای معلولیت و در ده سال گذشته حدود 68 نفر بر اساس این قانون در استان مشغول به کار شده اند.

وی تعداد معلولان بهره مند از آموزش در مراکز توانبخشی روزانه را 725 نفر و تعداد معلولان دریافت کننده خدمات از کارگاه های تولیدی حمایتی را 125 نفر اعلام کرد و گفت: استان در حال حاضر دارای 8 هزار و 182 مورد است که شرایط دریافت یک حقوق بازنشستگی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید