برفی که در شرایط فعلی معابر را بسته و زبان متهمان اصلی را باز کرده است

ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802378

در حالی که با توجه به تجربه گذشته، نگاه یک سویه، بازی سیاسی و جهت گیری افکار عمومی به سمت معرفی شهرداری سنندج به عنوان تنها مقصر این تلاطم، تردیدی در امکان بهتر شدن خدمات شهری در بحران برف اخیر وجود ندارد. برای بیگناهان قابل توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بارش بی سابقه برف اخیر در کردستان اگرچه در کنار شادی مردم از بارندگی های بی سابقه به دلیل بسته بودن راه ها و عملکرد ضعیف مدیریت شهری، فضایی برای متهمان ردیف اول مدیریت شهری شده است. خود را شاکی کردند و لب به اعتراض علیه حقوق بشر گشودند.

اگرچه شرایط شهر قابل دفاع نیست، اما برخورد نادرست متهمان اصلی در شرایط فعلی که به عنوان زمین سوخته به شهر و شهرداری خیانت کردند، ممکن است منجر به کتمان اصل ماجرا شود.

بی توجهی به دشواری های حکمرانی در جامعه سیاست زده امروز و «نگاه تونلی» به مشکلات پیرامون آن، نه تنها راه حلی را به دنبال ندارد، بلکه طبیعتاً با انحراف از مشکل، شرایط را پیچیده می کند.

چند روز پیش برف کمتری در سنندج نسبت به سال های گذشته باریده بود. در همان ساعات اولیه شادی مردم از این باران تمام فضای مجازی را فرا گرفت؛ با افزایش بارندگی ها اما به دلیل اختلال جدی در سرویس دهی معابر، این شادی جای خود را در فضای اعتراضی باز کرد. اعتراضاتی که به طور طبیعی و مسلم منجر به واکنش نامتناسب با شرایط جوی شد، همچنان شهرداری سنندج را به عنوان مسئول اصلی نگهداری راه ها و شهردار را به عنوان «تنها متهم در آن شرایط» هدف قرار داد. افکار عمومی را نقد می کند.

اگرچه اعتراض به دلیل نارضایتی شهروندان از نبود خدمات رسانی عادی بود، اما آنچه در این چند روز در کنار ضعف در خدمات رسانی قابل تحلیل است، اختفای متهمان دیگر در صف معترضان است؛ اما در این چند روز، اختفای متهمان دیگر در صف معترضان است. در چند روز اخیر با نگاهی صرفا سیاسی به حاشیه برفی کردستان، فضای عمومی با همت عده ای هدایت می شود به طوری که «وکلا، وزرا و مدیران کوچک و بزرگ» به شدت به شهرداری حمله کردند. راه ممکن

اگرچه با توجه به تجربیات گذشته در امکان بهتر شدن خدمات شهری در این بحران تردیدی وجود ندارد، اما آنچه قابل توجه است نگاه یک سویه، بازی سیاسی و جهت دهی افکار عمومی به سمت معرفی شهرداری سنندج به عنوان تنها مقصر است. برای این هیاهو و بقیه بی گناه دانستن

با این حال، نگاه دقیق تر به اعتراضات، نقش یک گروه خاص را در تلاش برای شناسایی شهرداری به عنوان تنها مقصر نشان می دهد، جنبشی که منافع خود را به دلیل تغییر در مدیریت شهری روی نقشه می بیند. در طول انتخابات چه کسی قصد دارد طرح دعوی برای تخلفات جدی در مرکز شهر؛ پیاده رو فردوسی و … پشت هیاهو پنهان شوید.

اما به نظر می رسد سنندج بیش از هر زمان دیگری به همدلی نیاز دارد. عقل سلیم به این دلیل است که در فضای متلاطم و آب های یخبندان، متهمان به راحتی می توانند به عنوان شاکی ظاهر شوند و حقایق پنهان شود. فارغ از نوع مواجهه آتی با این معضل، تجربه بحران برف در کردستان باید با تلاش جدی برای تاب آوری شهری در شرایط بحرانی پایان یابد و در بازی های گلوله برفی اخیر به هیچ وجه چنین نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید