برقراری صلح پایدار در منطقه با لغو کامل اشغال فلسطین امکان پذیر است.


ساعت: 23:00
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823530

وزیر امور خارجه گفت: برقراری صلح پایدار در منطقه با لغو کامل اشغال فلسطین، بازگشت همه آوارگان به میهن خود، تعیین نظام آینده فلسطین از طریق همه پرسی و تشکیل یک کشور امکان پذیر است. دولت مستقل».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و وزرای خارجه اسلامی، ابهام و سکوت برخی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی را ارسال کرد. او فلسطین را به تحریک رژیم آپارتاید اسرائیل برای تشدید نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین متهم کرد.

وی در این مکاتبات نسبت به حوادث اخیر فلسطین از جمله اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در اهانت به قبله اول مسلمانان و حمله وحشیانه به نمازگزاران و روزه داران فلسطینی و مجروح و دستگیری صدها نفر از آنان ابراز نگرانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این نامه هرگونه تعرض و هتک حرمت به اماکن مقدسه مورد احترام مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات امت اسلامی و کشورهای مسلمان را حقیر و غیر قابل تحمل دانسته است.

امیر عبداللهیان همچنین اقدامات اخیر صهیونیست ها را به عنوان یکی از دلایل آشکار تداوم و تداوم سیاسی شیطانی صهیونیست ها برای تغییر هویت قدس به شدت محکوم و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با الهام از آموزه های ناب اسلام و سایر ادیان الهی. حمایت از مبارزات آزادیبخش و مقاومت مردم فلسطین در برابر احقاق کامل حقوق بشر یکی از اصول اساسی سیاست خارجی آنهاست.

وی از بیانیه دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در تاریخ 15 آوریل 2022 در مورد حوادث اخیر فلسطین حمایت کرد و از رژیم آپارتاید اسرائیل خواست تا اقدامات غیرانسانی و توهین آمیز خود علیه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه و بشردوستانه را تشدید کند. در مقابل فلسطین

وزیر امور خارجه بر لزوم اقدام عاجل و قاطع جامعه جهانی و سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در اجرای تعهدات خود در حمایت از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد و خواستار تحولات دو هفته اخیر در فلسطین اشغالی شد. در دستور کار فوری سازمان ملل قرار دارد.

امیر عبداللهیان در پایان تاکید کرد: برقراری صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها با حذف کامل اشغال فلسطین، بازگشت همه آوارگان به سرزمین خود، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی با همه ساکنان اصلی آن و در نهایت تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین بر اساس طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران که در دبیرخانه سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است به پایتخت قدس شریف دسترسی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید