برق گران شده است مراقب باشید که نقره بیش از حد داغ نشود

برق گران شده است  مراقب باشید که نقره بیش از حد داغ نشود

براساس مصوبه هیات وزیران، قیمت برق مشترکان کم مصرف (تا سقف 50 درصد مدل مصرفی) زیرمجموعه کمیته حمایت از امام خمینی (ره) و سازمان رفاه صفر محاسبه می شود.

تعرفه برق مصرفی خانگی مشترکین کمتر از مدل مصرفی بر اساس مصوبه سال 1397 هیات وزیران تعیین می شود.

همچنین تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بیشتر از مدل مصوب برای مصرف کمتر از مدل مطابق جدول جاری، مازاد تا یک و نیم برابر، تا دو برابر و مصرف بیش از دو برابر با ضریب (1.5) به ترتیب (2.5 و (3.5) برابر هزینه تامین برق (میانگین نرخ قراردادهای تضمینی خرید برق از نیروگاه های برق در دو سال اخیر به اضافه هزینه انتقال (ترانزیت) برق و هزینه سوخت با تعرفه برق. گیاهان ) محاسبه و دریافت می شود.

هنگام محاسبه قبض برق در ماه های گرم برای مشترکین موضوع این قسمت، در مناطق گرمسیری یک و سایر مناطق گرم به ترتیب ضریب (5/0) و (8/0) اعمال می شود.

به منظور تشویق مشترکینی که از الگوی مصرف پیروی می کنند و مصرف خود را در ماه های گرم سال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش می دهند، به منظور کاهش مصرف نسبت به مدل مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل (که کمتر است)، دستمزد اقتصادی قیمت برابر با قیمت تامین برق است. اعمال ضریب 2 برای پاداش صرفه جویی در ساعات بحرانی اوج مصرف نامحدود است و وزارت نیرو مجاز است برای فرهنگ سازی و کاهش مصرف، مشوق های اضافی (پاداش) یا جوایز اعطا کند.

برای خانوارهای دارای بیش از یک واحد مسکونی، کل مصرف این واحدها مبنای تعیین میزان مصرف و محاسبه صورتحساب (بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو) قرار می گیرد.

برای اطلاع رسانی به مشترکان از میزان مصرف و ایجاد زمینه اصلاح مصرف برق، باید سازوکار لازم به گونه ای طراحی و اجرا شود که مشترکان بتوانند گام مصرف خود را پیش بینی و انتخاب کنند. وزارت نیرو حق دارد برای مشترکانی که سطح مصرف انتخابی خود را رعایت می کنند، مشوق 5 درصدی اعمال کند.

تعرفه برق هزینه های عمومی، عمومی (به استثنای هزینه های مشمول معافیت قانونی، مراکز خیریه و خیریه، مراکز نگهداری و مراقبت اجتماعی جانبازان، معلولان، سالمندان، کودکان و …) و سایر هزینه ها (از جمله هزینه بازرگانی) با ضریب یک و یک و نصف (1.5) معادل قیمت تامین برق محاسبه و بدست می آید.

تعرفه برق هزینه های پمپاژ آب بر اساس تعرفه های جاری محاسبه و به دست می آید. در صورت فراتر رفتن از ظرفیت مجاز، شرکت های برق به منظور محدود کردن مصرف، مازاد بر هزینه های تامین برق را محاسبه و دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید