برنامه امیر قطر برای تصاحب منچستریونایتد

انتظار می رود گروهی از سرمایه گذاران ثروتمند قطری به سر جیم رتکلیف بپیوندند تا به طور رسمی باشگاه را از گلیزرها بخرند.

گلیزرها که از سال 2005 مالک یونایتد هستند، حداقل 6 میلیارد پوند برای فروش باشگاه می خواهند، هرچند گفته می شود که گروه مورد حمایت قطر، ارزش باشگاه را حدود 4.5 میلیارد پوند می داند. راتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا و مدیر اجرایی گروه مواد شیمیایی INEOS، ماه گذشته به طور رسمی علاقه خود را برای خرید یونایتد اعلام کرد.

گفته می شود کسانی که پشت پیشنهاد قطر هستند، مطمئن هستند که مالکیت آن کشور (سرمایه گذاری ورزشی قطر) بر باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن، مانعی برای خرید یونایتد نخواهد داشت. طبق قوانین، هیچ سازمانی نمی تواند دو تیم را در یک مسابقه داشته باشد، زیرا این امر می تواند منجر به تضاد منافع و تهدید یکپارچگی ورزش و همچنین احتمال رویارویی منچستریونایتد و پاری سن ژرمن با یکدیگر شود. مسابقات اروپایی بالاست.

اما گفته می‌شود که گروه قطری که می‌خواهد مالک یونایتد شود، به جای اتکا به سرمایه‌گذاری ورزشی قطر (یک صندوق سرمایه‌گذاری دولتی) از سرمایه خود برای خرید استفاده می‌کند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، یکی از هواداران وفادار یونایتد است و مشاوران مالی او در ماه های اخیر به او توصیه کرده اند در منطقه اولدترافورد سرمایه گذاری کند. این مکان عالی برای سرمایه گذاری است و شیخ از پتانسیل توسعه آگاه است زیرا مالکان ابوظبی منچسترسیتی منطقه اطراف استادیوم اتحاد را بازسازی و توسعه دادند.

برنامه امیر قطر برای تصاحب منچستریونایتد

پیشنهاد دیگری که به شیخ داده شد، ساخت یک هتل مجلل پنج ستاره در نزدیکی اولدترافورد بود تا برای کسانی که از شهرها یا کشورهای دیگر برای تماشای مسابقات سفر می کنند و همچنین خود شهر منچستر را تامین کند.

گری نویل، فیل نویل، رایان گیگز، نیکی بات و پل اسکولز، بازیکنان سابق یونایتد، در سال 2015 هتل فوتبال 133 اتاقه مشرف به اولدترافورد را افتتاح کردند، اما مشاوران شیخا معتقدند فضا برای یک هتل مجلل تر در این منطقه وجود دارد.

شیخ در حال بررسی پتانسیل ساخت یک هتل لوکس سطح بالا با اتصالات حمل و نقل به اولدترافورد است تا از جذابیت جهانی منحصر به فرد یونایتد سرمایه گذاری کند و آن را به مقصدی برای بازدیدکنندگان و گردشگران تبدیل کند.

گروه Reign که سال گذشته هدایت تاد باولی را برای خرید چلسی برعهده داشت، توسط گلیزر برای نظارت بر فروش یونایتد منصوب شده است و می خواهد فروش این باشگاه در چند ماه آینده تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید