موج گردشگری با واکسیناسیون عمومی در کریمه/ دولت هرمزگان مستعدترین استان برای تصاحب کرسی پایتخت گردشگری دریایی کشور طوفان است.


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823351

رکورد سفرهای نوروزی در اکثر نقاط کشور؛

در سال‌های اخیر با ظهور ویروس منحوس کرونا، صنعت گردشگری ایران و در اصل استان هرمزگان با چالش‌هایی مواجه شده و بازار گردشگری به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و افزایش واکسیناسیون عمومی و کاهش مرگ و میر کرون و جلوگیری از شیوع این ویروس در جامعه، شاهد رونق مجدد گردشگری در سراسر کشور هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; گردشگری یکی از مقوله های مهم در عصر مدرن است، به طوری که جوامع مختلف در حمایت از صنعت گردشگری و جذب گردشگر گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها می باشد.

ایران اسلامی با جاذبه های گردشگری، آثار طبیعی، تاریخی، دریا، کویر و … یکی از کشورهایی است که با حمایت از بخش های مختلف گردشگری خود می تواند به قطب گردشگری جهان تبدیل شود، هرچند در سال های اخیر شاهد رشد بوده ایم. از صنعت گردشگری در کشورمان است، اما با ظرفیتی که در کشور ما وجود دارد، می توان از این صنعت بیش از پیش برای توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار استفاده کرد.

ایران دارای چهار فصل زیبا و آب و هوای فراوان در سراسر کشور از شمال تا جنوب، شرق و غرب با آب و هوای متفاوت است. در فصل زمستان که برف و کولاک به نوار مرکزی و شمالی کشور می‌رسد، بخش جنوبی کشور دارای آب و هوای مطلوب بهاری است.


81dcb508 6295 44b1 86b2 ca27845eaf0b خبر خاکستری

زمانی که آفتاب داغ در جنوب تا 50 درجه سانتیگراد دمای هوا را نشان می دهد در سایر نقاط کشور آب و هوای مساعد دارد همه اینها باعث می شود کشور ما ظرفیت جذب گردشگران خارجی با سلیقه های مختلف را در طول سال داشته باشد.

جنوبی ترین نقطه کشور در استان هرمزگان ظرفیت های گردشگری، طبیعی، آثار تاریخی و … بسیاری هستند که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر ایران و خارج از کشور برای دیدن ساحل، جزایر، آثار تاریخی، مجلل. بازارها و … به این استان سفر می کنند.


رونق گردشگری در هرمزگان با افزایش واکسیناسیون در کشور

در سال‌های اخیر با ورود ویروس ننگین کرونا، صنعت گردشگری ایران و البته استان هرمزگان با چالش‌هایی مواجه شده و بازار گردشگری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و افزایش واکسیناسیون عمومی و کاهش مرگ و میر کرون و جلوگیری از شیوع این ویروس در جامعه، شاهد رونق مجدد گردشگری در سراسر کشور هستیم.


c8581714 ed31 43be 8d3d f2b0048dba5c خبر خاکستری

رفع محدودیت سفر در نوروز امسال باعث افزایش سفر و رکوردشکنی در سفر در سراسر کشور شده است و در استان هرمزگان در ایام نوروز هر روز شاهد جمله ای بودیم مثل «رکورد گردشگری در کیش شکسته شد» «100 درصد تکمیل در مراکز هرمزگان، تردد شلوغ به جزیره کشم، و… همه اینها حکایت از نوروز پر مسافر برای هرمزگان داشت.

رونق بنادر مسافربری، آشفتگی بازارها، ازدحام بیش از حد مراکز گردشگری نشان از رونق گردشگری در دولت کریمه دارد.


3 میلیون و 436 هزار و 853 گردشگر در ایام نوروز وارد هرمزگان شدند

به گفته سهراب بناوند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، از 26 اسفند 93 تا 14 فروردین ماه امسال 3 میلیون و 436 هزار و 853 نفر وارد استان هرمزگان شده اند و مجموع تردد خودروها به جزایر 586 هزار و 304 خودرو بوده است. تردد مسافر به جزایر 2 میلیون و 935 هزار و 88 نفر است.

بناوند تعداد بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی را 2 میلیون و 96 هزار و 735 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 257 هزار و 757 نفر اماکن تاریخی، 739 هزار و 241 نفر تفرجگاه، 434 هزار و 146 نفر. اماکن طبیعی هستند، 85 هزار و 145 نفر از اماکن بهداشتی، 555 هزار و 751 نفر از اماکن مذهبی و 7 هزار و 932 نفر از موزه ها بازدید کرده اند.


2af0b1e6 b1f9 43cb 9437 74eddc87a333 خبر خاکستری

در نشست ویدئو کنفرانسی که در نوروز امسال با حضور دکتر محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور و مهندس سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد. استاندار هرمزگان، توسعه گردشگری دریایی و تنوع بخشی به مقاصد گردشگری در هرمزگان را از مهمترین اقدامات انجام شده و دست یافته در نوروز سال 1401 که در دولت سیزدهم برنامه ریزی شد، اعلام کرد و تصریح کرد: در حال حاضر از 14 جزیره استان هرمزگان. جزایر پنج گانه جزو مقاصد گردشگری محسوب می شوند و تلاش می کنیم شرایطی را برای حضور گردشگران در سایر جزایر استان فراهم کنیم تا از ظرفیت گردشگری تمامی جزایر استفاده شود و در این راستا از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست داریم تا زمینه دریایی را فراهم کنند. خدمات حمل و نقل به تمام جزایر


تمامی 14 جزیره هرمزگان باید مورد بازدید گردشگران قرار گیرد و در این زمینه حمایت های لازم را خواهیم داشت.

در این جلسه دکتر محمد محبر معاون اول رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد مهندس دوستی استاندار هرمزگان برای ایجاد شرایط برای سفر گردشگران به تمامی جزایر استان هرمزگان، بر لزوم فعال سازی ظرفیت های گردشگری در تمامی 14 جزیره استان تاکید کرد. استان هرمزگان .برنامه اجرایی وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه را صادر کرده است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی باید در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند و وزارتخانه های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری یکدیگر زمینه ورود گردشگر به تمام جزایر هرمزگان را فراهم کنند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جزایر هرمزگان میادین و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد و گردشگران باید در تمامی 14 جزیره این استان حضور یابند و در این زمینه حمایت های لازم را خواهیم داشت.


3ee1e115 52e4 478e 88e5 3ff7432b4975 خبر خاکستری


هرمزگان ظرفیت پایتخت گردشگری دریایی را دارد

اکنون که دولت سیزدهم توجه خود را به ظرفیت گردشگری دریایی هرمزگان جلب کرده است، چراغ امیدی در بین ساحل نشینان هرمزگان روشن شده است که با رونق گردشگری دریایی، رونق اقتصادی و اشتغال را دنبال خواهند کرد.

هرمزگان در سال های اخیر به عنوان پایتخت اقتصادی و تجاری کشور شناخته شده است. امیدواریم در این دولت علاوه بر اینکه چرخ کارخانجات و واحدهای تولیدی هرمزگان رونق بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. موضوع گردشگری و تامین زیرساخت های آن بیش از گذشته نیازمند توجه است.

هرمزگان با 14 جزیره و بیش از 2500 خط ساحلی، ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری دریایی علاوه بر سرمایه اقتصادی کشور را دارد. امیدواریم با تلاش شکوهمند استاندار انقلابی هرمزگان و حمایت همه جانبه مسئولان کشوری این مهم محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید