گردشگری دریایی کلید توسعه شهرهای ساحلی/اشتغال دریایی در کنار تجارت پایدار است


ساعت: 13:14
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885271

توسعه گردشگری دریایی کلید توسعه شهرهای ساحلی تلقی می شود، بنابراین علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان ساحلی و تولید ثروت، توسعه شهرها و روستاها و شناخت ظرفیت های مغفول مانده آنها را نیز به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ امروزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع جهان در حال ظهور است و کشورهای پیشرفته برای توسعه هر چه بیشتر آن با یکدیگر رقابت می کنند. توسعه گردشگری باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران و مسافران و در نهایت رونق اقتصادی می شود.

حضور گردشگران برای طیف وسیعی از مردم از افرادی که حمل و نقل دنبال می شوند تا اقامتگاه ها و خانه های بوم گردی، هتل ها، صنایع دستی و … شغل ایجاد می کند و باعث رونق کسب و کار آنها می شود.

گردشگری دریایی به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع گردشگری در جهان، مشتریان زیادی در سراسر جهان دارد، از این رو جوامعی که دریا ندارند، به فکر ایجاد دریاچه های مصنوعی برای ایجاد تفریحات دریایی هستند.

در کشور عزیزمان خداوند نعمت دریای شمال و جنوب را به ما عطا کرده است بنابراین ایران اسلامی بیش از 5700 کیلومتر مرز دریایی دارد و توسعه گردشگری دریایی می تواند کلید توسعه شهرهای ساحلی باشد. از طرف مهربان ما


اشتغال فراساحلی در اوج مشاغل پایدار است

در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا که از نعمت دریا برخوردارند، اشتغال جوامع محلی آنها به دریا بستگی دارد و ثبات مشاغل ایجاد شده بیش از سایر مشاغل توسعه یافته است، چنین مشاغلی را می توان در صنعت پرورش ماهی یافت. در قفس، استخر پرورش میگو و حتی پرورش صدف مروارید با استفاده از بستر دریا.


749e0f05 9e23 4914 812f ccf74c3d5844 خبر خاکستری


هفت استان کشور دارای مرزهای دریایی و ساحلی هستند
هفت استان کشو با مرزهای دریایی و ساحلی وجود دارد که هر کدام آب و هوای خاص خود را دارند و در هر زمانی از سال می توانند میزبان گردشگران باشند. بنابراین در پاییز و زمستان که سرما بیشتر کشور را فرا می گیرد، استان های جنوبی از آب و هوای مطلوب بهاری برخوردارند.
در جنوب کشور وقتی صحبت از گردشگری دریایی می شود، جزایر قشم و کیش به ذهن متبادر می شود. توسعه و رونق گردشگری دریایی در جنوب کشور تنها در این دو جزیره متمرکز شده و جزایر و سواحل دیگر مورد غفلت قرار گرفته اند. اگرچه دولت سیزدهم بر توسعه گردشگری دریایی تاکید داشت، اما اقدام اساسی صورت نگرفت.


701bbc48 0076 4fba b6aa a98beb6cfba0 خبر خاکستری


تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه گردشگری
بدون شک توسعه گردشگری دریایی موجب تولید ثروت و رونق اقتصادی خواهد شد و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بارها در سخنان خود بر توسعه گردشگری تاکید کرده اند.

دولت سیزدهم از ابتدا توجه زیادی به توسعه گردشگری دریایی به عنوان یک صنعت سودآور داشته است، از این رو در نشست وبینار ستاد هماهنگی خدمات گردشگری کشور، نوروز امسال با حضور دکتر محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور و مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر برگزار شد. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور از پیشنهاد مهدی دوستی استاندار هرمزگان برای ایجاد شرایط برای سفر گردشگران به تمام جزایر استان هرمزگان استقبال کرد. و وزارتخانه های راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان بنادر و دریانوردی دستور فعال سازی ظرفیت گردشگری در 14 جزیره استان هرمزگان را صادر کردند و برای تحقق این امر برنامه ریزی کردند.


10342eba 2f0d 4020 bdee 6ec10489cc87 خبر خاکستری


یکی از جذاب ترین حوزه های گردشگری قطعا گردشگری دریایی است
سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان هرمزگان نیز اظهار داشت: معتقدیم گردشگری دریایی باید در خلیج فارس به ویژه در جزایر تقویت شود تا مسائل اقتصادی و اشتغال مردم ایجاد شود. بر این اساس اعطا می شود.

وی بیان کرد: یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری قطعا گردشگری دریایی است که خوشبختانه هرمزگان با سواحل قابل توجهی می تواند در این منطقه فعال باشد.

ضرغامی بیان کرد: هرمزگان در نیمه دوم سال نسبت به سایر استان ها هوای بسیار مطبوع و خوبی دارد که می تواند عاملی برای جذب گردشگر باشد.

وی ادامه داد: طرح های گردشگری دریایی باعث شادی و نشاط مردم می شود و در صورت راه اندازی مجتمع گردشگری دریایی برای جوانان بومی این منطقه اشتغال ایجاد می کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: کشتی های تفریحی و گردشگری در دریا فعال باشند و مردم برای تفریح ​​از سراسر کشور به هرمزگان سفر کنند.


e1b8a618 e04c 42c0 97d1 bd28a81babf9 خبر خاکستری


در کنار توسعه گردشگری در جزایر باید به ظرفیت های عظیم در سایر شهرها و روستاهای ساحلی توجه ویژه ای شود.
بدون شک توسعه گردشگری در جزایر خلیج فارس و سفر در این جزایر باعث ثبات جزایر ما خواهد شد و اجازه هیچ توهمی به دشمنان نخواهد داد.

علاوه بر توسعه گردشگری در جزایر باید به ظرفیت های عظیمی که در سایر شهرها و روستاهای ساحلی وجود دارد توجه ویژه ای شود و نباید از این شهرک ها غافل شد.


af1a15bc 0f3b 4283 a258 53ca12d22bf8 خبر خاکستری




باید در راستای ظرفیت گردشگری و دریایی شهرستان همر گامی عملیاتی برداشته شود

حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی امام جمعه بندر حمیر با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مورد خدمت به مردم گفت: هر که در خدمت برادر مؤمن خود بکوشد و گرهی از آن بگشاید، گویی خدا را برای خدمت به مردم عبادت کرده است. 9 هزار سال در حالی که روزها روزه می گرفت و شب ها طغیان می کرد.

وی گفت: باید از فرصتی که امروز در اختیار ما و شما قرار داده شده برای خدمت به انقلاب، اسلام و مردم استفاده کنیم و اگر فرصت خراب شود خیری به همراه نخواهد داشت.

عطر قدرت های خوب در رب فعال نمی شود
رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان بندرخمر گفت: متاسفانه پتانسیل خوب خمر فعال نشده است، با وجود تلاش فراوان مسئولین باید گام بلندی در جهت افزایش ظرفیت های دریایی، گردشگری و معدنی برداشته شود.

صالحی با بیان اینکه عمر انسان کوتاه و عمر عملیاتی کوتاهتر است، بنابراین باید برای آن ارزش قائل شد و برای آن تلاش کرد، افزود: این باور باید برای خمر شکل بگیرد که ظرفیت های بزرگ موجب رشد و شکوفایی توسعه و پیشرفت شهرستان می شود. .

وی تاکید کرد: بارها اعلام کرده ایم که شهرستان بندرخمیر همچون کوزه ای دربسته پر از عطر دلنشین قدرت های مهم است که تاکنون نتوانسته این فرصت ها را به نتیجه ای به نفع مردم تبدیل کند.

امام جمعه شهر بندرکمیر خاطرنشان کرد: از حضور و تلاش مجاهدان رهبرانقلاب و مردم حمایت می کنیم و اجازه نمی دهیم هیچ فردی به انگیزه و تلاش آنان خدشه وارد کند.


15a92784 fa8b 4136 86e5 1bf9c3c7fd9d خبر خاکستری




ظرفیت شهر تاریخی و قدیمی بندرپل مغفول مانده است
شیخ حسین بزماندنگان امام جمعه بندرپل گفت: متأسفانه بسیاری از ظرفیت ها در این شهر بندری مغفول مانده است و امیدوارم با روحیه و انگیزه و مدیریت جهادی که در دولت های استانی و شهرستانی سراغ دارم، خروجی موفقیت آمیزی برای این امر رقم بخورد. شهر در حوزه فرهنگی و اجتماعی.”، اقتصاد، گردشگری.

وی افزود: باید کمربندها را محکم کنیم تا ظرفیت شهرستان بندرپل شکوفا شود زیرا مردم خوب و نجیب بندرپل ارزشی فراتر از این خدمات محدود دارند.

نائب رئیس مجمع روحانیون بندرخمیر گفت: از فرماندار محترم بندرخمیر تقاضا دارم در این دوره مسئولیت خود توجه ویژه ای به بندرپل داشته باشند و اولویت اول حفظ جایگاه این شهرستان به عنوان قطب دریایی باشد. و جلوه خاصی به بندر پل به عنوان قدیمی ترین بندر تجاری می بخشد.
بازماندگان بابیان اینکه دریانوردان و مرزنشینان این شهرک به ویژه شهرستان بندرپل چند سالی است که با بیکاری و ورشکستگی دست و پنجه نرم می کنند، تصریح کرد: مسئولان باید از مرزنشینان، قایقرانان و ملوانان برای توسعه اقتصاد دریانوردی و قایقرانی و صیادی حمایت کنند. عهد جدید را تشویق و حمایت کنید.

امام جمعه بندرپل همچنین با تاکید بر اینکه بندرپل می تواند با جذب سرمایه گذار در اکوتوریسم و ​​صنایع دریایی به شهر بندری نمونه گردشگری تبدیل شود خاطرنشان کرد: ارتقای توسعه صنعت گردشگری و تکمیل زیرساخت های گردشگری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حسین بزمانگان با تاکید بر حفظ و ترویج فرهنگ اصیل و دینی بومی این شهرستان خاطرنشان کرد: ارزش ها و عملکردهای انقلابی و بسیجی مدیریت جهادی باید در تمامی مجموعه های اداری و نهادی حفظ شود و مسئولان ارشد باید اهتمام داشته باشند که سرمایه های این مجموعه ها حفظ شود. مردم مورد استفاده افراد نااهل قرار نمی گیرند، کارشناس از بین برود، حفظ و حراست از بیت المال جزو وظایف بستگان مسئول است که خدای ناکرده در این حوزه نباید غفلت کرد.

امام جماعت شهرستان بندرپل ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مسئولین استانی و شهرستانی گفت: تحول اداری، خدمت فداکارانه به مردم، اعتلای شهرستان بندرپل را از متولیان امر خواستارم و خواستار قرار دادن آن هستم. در برنامه کاری خود.»
بازماندگان با بیان اینکه باید حق خدمت به مردم عزیز بندرپل را بپردازیم افزود: بندرپل یکی از کم توسعه ترین شهرستان های استان هرمزگان است و باید با همکاری مسئولان اجرایی برای رشد و توسعه این مظلوم و مظلوم تلاش کنیم. شهر فراموش شده

امام جمعه شهر بندرپل ادامه داد: مردم نجیب و مهربان این شهرستان شایسته هر نوع خدمتی هستند و این مهم است و با توجه به سیاست ها و اولویت های دولت آیت الله رئیسی، مسئولین از هیچ تلاشی برای رشد و بالندگی دریغ نکنند. اعتلای این شهر انجامش نده

شیخ بازماندگان امام جمعه بندرپل با تاکید بر اینکه اتحاد و همدلی مردم و مسئولان زمینه رشد و توسعه این منطقه محروم را فراهم می کند، افزود: مسئولان استان هرمزگان و شهرستان بندرخمیر باید برای محرومیت زدایی بندرپل تلاش مضاعف داشته باشند. شهر

نجات یافتگان خاطرنشان کرد: تلاش برای توسعه بندر زیبای بندرپل به عنوان شهری کمتر توسعه یافته در استان هرمزگان، تکریم و احترام مردم، ملوانان، مرزنشینان، هنرمندان، تولیدکنندگان، صنعتگران، قایقرانان، فرهیختگان، دانش آموزان و معلمان باید در این برنامه گنجانده شود. برنامه های کاری دولتمردان و مسئولان

اکنون که مسئولان برای توسعه گردشگری تلاش زیادی می کنند نباید دید تک بعدی به جزایر داشته باشند و از ظرفیت های موجود در سایر شهرها و روستاهای ساحلی نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید