برنامه وزیر آموزش و پرورش در خصوص نمره دهی معلمان چیست؟

برنامه وزیر آموزش و پرورش در خصوص نمره دهی معلمان چیست؟

رضامراد صحرای وزیر آموزش و پرورش در جلسه رای اعتماد خود در شورای اسلامی با انتقاد از اجرای رتبه بندی گفت: آیین نامه ای که برای ارزیابی نامناسب معلمان نوشته شده، آئین نامه مناسبی برای ارزشیابی معلمان و معلمان باید بر اساس تکالیف آنها ارزیابی شود نه بر اساس مقاله نویسی.

اصلاح قوانین ارزشیابی معلمان

وزیر موقت آموزش و پرورش از تکمیل رتبه بندی به عنوان مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: متأسفانه نتوانسته ایم در رتبه بندی به نتیجه مورد انتظار دست یابیم که این از افتخارات این است. ملت حمایت دولت و اقدام مجلس در رتبه بندی شاهکار بود اما متاسفانه محقق نشد.

آیین نامه ای که برای ایشان نوشته شد آیین نامه مناسبی برای رتبه بندی معلمان نبود، معلمان باید بر اساس وظایف آموزشی رتبه بندی شوند نه مقاله نویسی. برای معلمی که با 45 دانش آموز در ائل کار می کند و با کمبود وسایل گرمایشی و سرمایشی مواجه است، چه نیازی به نوشتن انشا است؟ این درد معلمانی است که بر اساس رسالتشان رتبه بندی نشده اند.

صحرج با بیان اینکه ما در 50 روز رهبری خود نشان دادیم که می شود کار جهادی کرد. وی گفت: ما در طوفانی ترین روزها رتبه را گرفتیم و به گونه ای ارائه کردیم که می بینید بالای 75 هزار نفر رتبه بندی شدند و همه موفق به اعتراض شدند، نزدیک به 300 هزار نفر اعتراض کردند و همه شرایط را برای ثبت نام داشتند. اعتراض امنیت یک کرامت است.

صحرایی به همه معلمان قول داد در صورت حمایت مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، قوانین رتبه بندی تغییر کند.

راهکار میدانی برای جبران کمبود معلم

وی در خصوص کمبود معلم گفت: آزمون استخدامی ویژه برگزار کرده ایم و برای رفع مشکل کمبود معلم آزمون استخدامی دیگری نیز برگزار می شود. اما بحث تشکل معلمان موضوع بسیار مهم و جدی است.

صحرایی با بیان اینکه برنامه توسعه تاریخی برای تربیت معلم داریم. وی گفت: برای جذب دانشجویان ممتاز از دانشگاه فرهنگیان، کنکور ویژه تربیت معلم و تثبیت رتبه های علمی سال آخر را خواهیم داشت.

ما دکترای تربیت معلم را استخدام خواهیم کرد. امسال مرکز ملی توانمندسازی معلمان فعلی کشور را ایجاد می کنیم. 2 پردیس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می شود که یکی پردیس تربیت مدیر و دیگری پردیس تربیت معلم که هرکدام می توانند شعبه های خود را داشته باشند.

توجه به صندوق ذخیره فرهنگیان

وی از دیگر برنامه های خود توجه به صندوق ذخیره معلمان را مورد توجه قرار داد و گفت: چندین برنامه مفید و متنوع دیگر در صندوق ذخیره معلمان داریم که هنوز مزایای آن به دست معلمان نرسیده است و باید آن مزایا به دست معلمان برسد. معلمان.” معلمان به جای هواپیما به معلمان خدمت کنند. اگر در مناطق گران تهران به جای خانه سازی قطار بخرید، به جای بیمه دیگران برای معلمان خانه بخرید، بیمه خودمان را متحول می کنید. امروز وضعیت معلمان می شود. خیلی بهتر باشد – بهتر از آن

دیدگاهتان را بنویسید