لزوم تسریع در نمره دهی معلمان

لزوم تسریع در نمره دهی معلمان

حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح جلسه فراکسیون آموزش و پرورش مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله رتبه بندی معلمان، صندوق ذخیره کارکنان آموزشی مطرح شد. ، دانشگاه آموزش و پرورش و فوق العاده ویژه معلمان در این جلسه بر اجرای کامل نظام رتبه بندی تاکید شد.

نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس با تاکید بر لزوم تسریع در رتبه بندی معلمان، افزود: در این جلسه همچنین تاکید شد که قانون برای دانش آموزان و معلمان جدید که به تازگی وارد عرصه شده اند نیز اعمال شود. از تدریس تأخیر یا عدم انجام آن تخلف از قانون تلقی می شود.

وی افزود: برای کارکنان اداره اداری آموزش و پرورش که حدود 3000 نفر از آنها طبقه بندی نشده اند، به همراه کارکنان مدرسه، کمک هزینه ویژه اضافی برای افزایش حقوق در نظر گرفته شده برای برخی موسسات از طریق کمک هزینه فوق العاده اضافه با حداکثر اخذ در نظر گرفته می شود. افزایش 50 درصدی برای نیروهای آموزشی و آموزشی.

حاجی بابایی دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: این دانشگاه باید به جایگاه اصلی خود برسد و با استخدام معلم و دانشجو و حفظ اعتبارات این دانشگاه، این دانشگاه در حد سند باشد. تحول اساسی

رئیس فراکسیون آموزش و پرورش مجلس از کمبود 300 هزار معلم در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این کمبودها از معلم پرورشی تا معلم ورزش و معاونت آزمایشگاهی را شامل می شود. اگر بخواهیم آموزش زنده داشته باشیم باید 300 هزار معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان تربیت کنیم و به کلاس های درس بفرستیم. حتما دانشجویی که در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده بهتر می تواند تدریس کند.

وی دستور دیگر جلسه امروز فراکسیون فرهنگیان را موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان دانست که سود آن کاهش یافت و در این خصوص گفت: آموزش و پرورش از عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان دست بردارد و این صندوق در سهام شرکت کند. بازار سود آن نصیب معلمان و سهامداران بازنشسته خواهد شد. این میزان بروکراسی اداری در صندوق به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید