درخواست فوری بررسی قوانین نمره دهی معلمان

درخواست فوری بررسی قوانین نمره دهی معلمان

نماینده فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش با طرح این سوال که ضوابط سنجشی که منجر به حقوق قانونی می شود نتیجه تصمیم کدام قوه مقننه آموزشی است؟ تاکید و پیشنهاد کرد که آیین نامه ارزشیابی معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بازنگری و تصویب قرار گیرد.

مریم رنگماز طوسی در این باره گفت: سال هاست که ذائقه معلمان کشورمان با وعده رتبه بندی و امید به احترام واقعی به جایگاه مربیان تعلیم و تربیت و در هر مرحله از اجرا به دلیل کمبود شیرین شده است. تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی صحیح و یا عدم اجرای صحیح این شیرینی به تلخی تبدیل می شود و موجی از یأس و ناامیدی به تجربیات قبلی اضافه می شود.وی افزود: معلمان منتظر از این مرحله تا این مرحله ماه ها آنها را همراهی کرد، پس شاید شیرینی اجرای رتبه برایشان ادامه پیدا کند، متاسفانه چنین عملکردی از رتبه بندی سال برای آنها سپری کردید و سال را به تلخی آغاز کردید و آنچه نباید می شد.

نماینده فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث رتبه بندی در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و نگاه فرهنگیان به سیاسیون منتقل شد، گفت: بارها اعضای شورای عالی به وزیر در خصوص کوتاهی ها تذکر دادند. اما از آنجایی که آیین نامه ارزشیابی معلمان خارج از شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و تصویب شد، خواست وزیر وقت مبنی بر تغییر در نحوه تنظیم و اجرای آن رعایت نشد.

طوسی ادامه داد: بارها به نمایندگی از معلمان متذکر شده ایم که این شیوه کار کمکی به کیفیت آموزش، اثربخشی معلمان و افزایش شور و انگیزه معلمان نمی کند. زیرا وزارت آموزش و پرورش و مجلس مصوبه را در قالب اعتبار موجود و در بخش‌های مختلف عملکرد معلم له کردند تا رتبه معلمی را به اندازه ظرف متوسط ​​اعتبار کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه اکنون که دوباره امواج امید (در پی اتفاقات 16 ماه گذشته) در حال درخشش است، زمزمه مصاحبه ها و بحث های رسانه ای به گوش می رسد، گفت: در این بین پیشنهاد می شود در مفاد رتبه بندی معلمان تجدید نظر شود. توسط شورای اسلامی.و اصلاح ایرادات آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع شود و یکبار برای همیشه رتبه بندی به طور کامل اجرا شود و اعتبار مازاد در اعتبار همکاران ثبت شود نه اینکه رتبه بندی شود. از بالا به پایین باشد .

نماینده فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش افزود: نکته مهمی که مغفول مانده این است که چرا آیین نامه اجرایی رتبه بندی در شورای عالی آموزش و پرورش که مهمترین نهاد سیاست گذاری و تصمیم گیری در کشور است، از اهمیت بالایی برخوردار است. حوزه نظام آموزش و پرورش، بررسی و تصویب شده است هنوز و معیارهای ارزیابی که منجر به حقوق قانونی می شود، ناشی از تصمیم کدام نهاد قانونگذاری آموزشی است؟

طوسی تاکید کرد: کافی است معتمدانی که گاه احساس غریبگی در کف مدرسه می کنند پس از بازگشایی مدارس در سال جدید به دیدار معلمان بروند تا بفهمند اجرای ضعیف یا ناقص یک قانون تا چه حد موجی از یأس و ناامیدی همراه با ناامیدی و ناامیدی ایجاد می کند. اعتراض جامعه معلمان که اگر شاهد متانت و مسئولیت پذیری معلمان نبودیم معلوم نبود این ماجرا چه می شد. و مسائل تخصصی این سامانه در آن لحاظ، کارشناسی و مستقر می شود

وی تصریح کرد: تضمین اجرای دقیق رتبه بندی معلمان در گرو تهیه، تدوین و تصویب آیین نامه ای بی عیب و نقص است که بتواند معیارهای منطقی اجرای رتبه بندی را تعریف و ارائه کند تا معلمان با اشتیاق در کلاس های درس حاضر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید