برنج ایرانی ارزان می شود

زمان: 16:40
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774639

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن برنج ایران با اعتقاد به اینکه افزایش قیمت ها ناشی از حمله رسانه ای است ، تاکید کرد که بازار در 15 روز گذشته خفته بوده و اکنون در حال کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبریان در مصاحبه با رادیو گفتگو گفت که واردات برنج باید در زمان برداشت ممنوع شود.

وی با بیان اینکه از خرداد امسال برای افزایش واردات و افزایش قیمت بر طبل کوبیده اند ، افزود: آنها همچنین از عذرخواهی از خشکسالی استفاده کردند اما جهاد کشاورزی اعلام کرد که 10 تا 15 درصد خشکسالی در مزارع برنج داریم که اینطور نیست. بر قیمت برنج تأثیر می گذارد “

اکبریان سالهای طلایی برنج را در سالهای بارانی 1398 و 1399 توصیف می کند و در عین حال اظهار می کند: با وجود تاج و تعطیلی رستوران ها و سالن ها ، اگر 15 درصد کاهش تولید داشتیم ، مصرف برنج 25 درصد کاهش می یافت. در سال 1400

وی افزود: آنها فضایی را ایجاد کردند که معمولاً قیمت برنج افزایش می یافت و برخی از افراد از این مشکل استفاده کردند.

اکبریان گفت: ما دو نوع برنج ایرانی داریم ، یکی مرغوب و دیگری پربازده ، اولین مورد در ماه ژوئن در فروشگاه ها با قیمت 43000 تن و برنج پرمحصول به قیمت 25000 تن فروخته شد که بسیار بالا افزایش یافته است. “

وی ادامه داد: طی 15 روز گذشته عموماً بازار خوابیده بود و قیمت برنج در مازندران و گیلان بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته و هنوز بوی خوزستان نیامده است.

اکبریان با اشاره به کاهش قیمت بازار گفت: برنج هاشمی تا 20 روز قبل 42 هزار تن فروخته می شد ؛ البته این قیمت در مرکز گیلان است اما همین برنج امروز بازار با افت قیمت مواجه است.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن برنج ایران با اعتقاد به افزایش قیمت به دلیل حمله رسانه ای ، گفت: همه مشکلات توسط سازمان برنج کشور حل می شود ؛ البته اگر چنین سازمانی تشکیل شود!

نزدیکی به قیمت برنج وارداتی و پرمحصول ایرانی

مسیح کشاورز ، دبیر انجمن واردکنندگان برنج نیز گفت که هر روز در رسانه ها درباره قیمت برنج صحبت می کند.

وی با بیان اینکه قیمت برنج یا به دلیل افزایش هزینه ها از سوی کشاورز بالا اعلام شده است و یا اینکه برنج با قیمت های بالایی در بازار مواجه است ، افزود: قیمت های بالا از طریق واسطه های برنج ایرانی و خارجی به دست می آید.

کشاورز در مورد لزوم نظارت بر بازار و قیمت های بالا گفت: ما بارها به وزیر اعلام کرده ایم که ماهانه به طور متوسط ​​100 تن برنج با نصف ارز وارد کرده ایم و تاکید کردیم که هیچ تهدیدی برای افزایش بیش از حد برنج وجود ندارد. واردات “

وی خاطرنشان کرد: از طرفی با این قیمت ها باید توجه می کردیم که ذخیره ای برای ذخیره برنج برای مصرف نخواهیم داشت.

کشاورز افزود: قیمت برنج خارجی بسیار نزدیک به برنج پرمحصول ایرانی است و فاصله کمی با برنج برداشت شده در پایان دوره دارد که این فرصت محسوب می شود و باعث رقابت می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید