گاز تخت برنج گران قیمت برنج ایرانی 92000 تن بود

گاز تخت برنج گران قیمت برنج ایرانی 92000 تن بود

روز جدید : بررسی بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم برنج هندی در فروشگاه ها از 30 تا 34 هزار گوجه فرنگی، برنج پاکستانی از 32 تا 36 هزار تن، برنج طارم از 63 تا 92 هزار تن، شیرودی از 45 تا 50 هزار تن و ندا است. 40 تا 45 هزار تن که نسبت به ماه های اخیر 15 تا 30 هزار تن افزایش داشته است. به گفته واردکنندگان، با افزایش قیمت برنج ایرانی، بخشی از تقاضا به سمت برنج خارجی رفته است، اما برای تامین نیاز کشور باید ماهانه 150 هزار تن برنج وارد شود.

تحقیقات بازار محور نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم برنج طارم با کیفیت های مختلف از 63 هزار تن شروع و گاه به 92 هزار تن در هر کیلوگرم می رسد. یعنی در حالی که قیمت هر کیلوگرم برنج هندی به 34 هزار تن رسیده است.

به گفته واردکنندگان، با افزایش قیمت برنج ایرانی، بخشی از تقاضا به سمت برنج های خارجی رفته است، اما مشخص نیست چه کسانی می توانند انواع برنج ایرانی را خریداری کنند، چرا که قیمت ها با قیمت های حدود 100 هزار تنی عجیب تر شده است. یک پوند است؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج از واردات 800 هزار تنی برنج از ابتدای سال تاکنون خبر داد. بر اساس آمار گمرک، قبل از ممنوعیت 500 هزار تن و پس از ممنوعیت 300 هزار تن برنج وارد شده است.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت قیمت برنج گفت: وزارت جهاد باید در ثبت سفارش تسریع کند تا کمبود عرضه منجر به تشنج در بازار نشود. علیرغم هشدارهای مکرر در مهرماه مبنی بر کمبود برنج، مقامات وزارت جهاد همچنان به تلاش برای ممنوعیت واردات در فصل برداشت ادامه دادند که منجر به افزایش قیمت برنج ایرانی و خارجی شد.

به گفته وی، با توجه به عقب ماندگی برنامه، در 2 ماه باقی مانده تا پایان سال باید ماهانه 150 هزار تن و در فروردین 250 هزار تن برنج برای تامین نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان وارد شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج قیمت فعلی هر کیلوگرم برنج هندی و پاکستانی را در بنادر 25 تا 27 هزار و 500 تن اعلام کرد.

بررسی بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم برنج هندی در فروشگاه ها 30 تا 34 هزار تن، برنج پاکستانی از 32 تا 36 هزار تن، برنج طارم از 63 تا 92 هزار تن، شیرودی 45 تا 50 هزار تن و ندا 40 تا 45 هزار تن است. هزار تومان نسبت به ماه های گذشته 15 تا 30 هزار تومان افزایش داشته است.

به گفته واردکنندگان، با افزایش قیمت برنج ایرانی، بخشی از تقاضا به سمت برنج خارجی رفته است، اما برای تامین نیاز کشور باید ماهانه 150 هزار تن برنج وارد شود.
نوع قیمت برنج به ازای هر کیلوگرم
برنج هندی 30 تا 34 هزار تن
برنج پاکستانی 32 تا 36 هزار تن
برنج طارم 63 تا 92 هزار تن
شیرودی 45 تا 50 هزار تومان
ندا 40 تا 45 هزار تن

«۸۰ درصد برنج خانگی ذخیره می‌شود»

رئیس اتحادیه برنج کاران مازندران با اشاره به افزایش 6 تا 7 درصدی قیمت برنج درجه دو گفت: قیمت برنج سنتی هاشمی و طارم طی هفته های اخیر مجدداً افزایش یافته است و برنج ثابت می ماند و تغییر نمی کند. “

به گزارش ایلنا، تقی جعفریان با اشاره به قیمت های متفاوت برنج در بانکی گفت: قیمت برنج طارم 73 هزار تن در هر کیلوگرم، هاشمی 75 هزار تن در هر کیلوگرم و برنج کشت دوم 80 هزار تن، فجر 55 است. کیلویی هزار تن، ندا کیلویی 43 هزار تن و شیرودی 46 هزار تن در کیلوگرم است. سود بانکی و عمده فروشی 2 تا 3 درصد و سود فروش واحدهای صنفی 10 تا 12 درصد است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تحویل محصول به صورت قطره ای است، افزود: 80 درصد برنج توسط تولیدکنندگان و کشاورزان خارج می شود و در انبار افرادی است که تمایلی به تحویل ندارند و می خواهند برنج را کنترل کنند. بازار. این محصول با انبار برنج

جعفریان با بیان اینکه گیلان و گلستان کشت دوم ندارند، خاطرنشان کرد: کشت دوم در مازندران انجام می شود که البته حجم کشت دوم بسیار کمتر از کشت اول است.

رئیس اتحادیه برنج‌سازان مازندران در پاسخ به این سوال که آیا امکان خودکفایی برنج برای ما وجود دارد؟ وی گفت: فکر می کنم در شرایط فعلی خودکفایی در تولید برنج دور از ذهن است. برای عملی شدن به این امر باید با تفکر و برنامه ریزی پیش برویم. تحقق این امر نیز نیازمند مکانیزه شدن و نوسازی زمین است. ضمن اینکه شالیزارهای ما یکپارچه نیستند و شالیزارها باید بین 30 تا 50 هزار هکتار باشد و در حال حاضر بیشتر شالیزارها در محدوده 2 تا 3 هزار متر است.

او گفت: “بسیاری از کارخانه های برنج چین و تبدیل کننده ها مدرن به نظر می رسند.” بسیاری از کارخانه های برنج چین از برنج تهیه می شوند، کمتر از 75 درصد برنج تولید می شود، اما اگر کارخانه ها تقویت شوند، تولید برنج بین 12 تا 13 درصد افزایش می یابد. پیدا خواهید کرد. از سوی دیگر مصرف سرانه افزایش یافته و این امر رضایت ما را از تولید برنج سخت کرده است.

وی میزان مصرف سالانه برنج را 2 میلیون تن عنوان کرد و افزود: برنج پرمحصول که قرار بود جایگزین برنج ایرانی شود، جایگاه خود را در میان توده مردم پیدا نکرد و مردم همچنان تمایل به خرید برنج سنتی طارم، هاشمی و صدری دارند. “

جعفریان افزود: کشاورزان نمی دانند در زمین های خود چه محصولی بکارند و اگر در یک سال قیمت مرکبات افزایش پیدا کند همه به باغداری گرایش پیدا می کنند و اگر قیمت برنج گران شود به کاشت برنج می پردازند. تکلیف کشت هنوز مشخص نشده است.»

این فعال اقتصادی با اشاره به کم آبی در خوزستان و لرستان گفت: در سال های اخیر کشت خوزستان و خراسان به دلیل کم آبی کاهش یافته است و اگر متوقف نمی شد تولید افزایش می یافت و می شد به خود امیدوار بود. -کفایت در تولید برنج کافی است.”

گفتنی است چندی پیش دولت همکاری خود را با کارخانه برنج خاتم اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید