برندگان پلاتین مشخص شدند / خاویر باردم و پنه لوپه کروز جایزه را دریافت کردند


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836083

خاویر باردم و پنه لوپه کروز برندگان جوایز پلاتینیوم 2022 معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، لئون دی آرانوآ «رئیس خوب» فرناندو که در فهرست اسکار امسال قرار داشت و سریال های آرژانتینی «پادشاهی» و «مادران موازی» پدرو آلمادوار از برندگان جوایز پلاتینو 2022 بودند.

شب گذشته در نهمین دوره جوایز پلاتینو، خاویر باردم برای بازی در فیلم «رئیس خوب» جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد و پنه لوپه کروز برای بازی در فیلم «مادران موازی» پدرو آلمادووار جایزه تماشاگران را از آن خود کرد.

جایزه پلاتینیوم، بزرگترین جایزه فیلم، سریال، سریال آمریکای لاتین در اسپانیا و پرتغال با بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و جایزه بهترین موسیقی برای «رئیس خوب» در مادرید برگزار شد. او فیلمی را که در جوایز گویا نیز درخشید و با رکورد 20 نامزدی، 6 جایزه بزرگ را به پایان رساند و جوایز جدیدی را به دست آورد.

جایزه بهترین بازیگر زن به بلانکا پورتیلو برای بازی در فیلم «ماکسیبل» رسید که داستان زنی به همین نام را روایت می کند که با وجود مرگ همسرش از گروه تروریستی اتا برای آشتی در کشور باسک می جنگد.

سریال هشت قسمتی نتفلیکس «پادشاهی» محصول آرژانتین کیاند اس فیلمز و نویسندگی کلودیا پینرو فیلمنامه نویس و کارگردانی مارسلو پینیارو برنده بهترین سریال شد و خواکین فوریل به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرد. قسمت دوم این مجموعه در دست ساخت است.

نایوا نیمری نیز بهترین بازیگر زن تلویزیون برای بازی در «مانی هیست» شد.

جایزه انیمیشن نیز به «آینبو: روح آمازون» ساخته خوزه زالادا، محصول پرو، آمریکا و هلند رسید که با وجود تاج و تخت در باکس آفیس مورد استقبال قرار گرفت.

فیلم «آخرین جنگل» ساخته لوئیس بولونیزی که برنده جایزه تماشاگران برلیناله 2021 شد، بهترین فیلم مستند را نیز از آن خود کرد. این فیلم در مورد استخراج غیرقانونی معدن در جنگل های بارانی در مرز برزیل و ونزوئلا است.

در بخش انتخاب تماشاگران، علاوه بر پنه لوپه کروز، «مادران موازی» بهترین فیلم، خاویر باردم بهترین بازیگر مرد و «پادشاهی» بهترین سریال را دریافت کردند. مرسدس ماریون و چینو دارین نیز از سوی مردم به عنوان بهترین مردان و زنان این مجموعه انتخاب شدند.

جایزه پلاتینو که از سال 2014 برای حمایت از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در 23 کشور اسپانیایی زبان اعطا می شود، امسال 811 برنده خود را انتخاب کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید