برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس استان اصفهان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خبرداد؛

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان اصفهان با شعار «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی» خبرداد.


به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی نم نبات گفت: بیست و ششمین دوره انتخابات شورهای دانش‌آموزی در کلیه واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر استان هم‌زمان با یادبود شهیده «میار طارق عزالدین» دانش‌آموز دختر فلسطینی برگزار و مراسم نمادین استانی آن در دبیرستان متوسطه اول پسرانه شهید اژه‌ای ناحیه ۱ اجرا خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری بیست و ششمین دوره انتخابات شورهای دانش‌آموزی اظهار داشت: شوراهای دانش‌آموزی مصداق اهمیت‌دادن به قشر نوجوان و جوان و امکان فرصتی برای انجام وظایف و بیان نظرات آنها است و توانسته در ایجاد روحیه‌ی مسئولیت‌پذیری و بهبود نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، موفقیت‌های قابل‌توجهی کسب نماید.

وی با اشاره به اهداف شورای دانش‌آموزی، ادامه داد: در حال حاضر، شوراهای دانش‌آموزی فعالیتی مدرسه محور و فرصتی تربیتی در مدارس است که به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و فرهنگی آموزش و پرورش می‌تواند در تحقق ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ویژه ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی ایفای نقش کند.

نم نبات تصریح کرد: از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای شوراهای دانش‌آموزی تبیین و گفتمان‌سازی بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در بیش از ۵۵۰۰ واحد آموزشی استان اصفهان شورای دانش‌آموزی تشکیل و تعداد ۴۳۱۴۳ نفر عضو شوراهای دانش‌آموزی بودند که پس از ارزیابی از شوراهای دانش‌آموزی برتر استان تعداد ۶۰ مدرسه در حوزه شوراهای دانش‌آموزی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید