برگزاری برنامه های یادواره سالگرد شهادت 290 انسان بی گناه بر فراز خلیج فارس


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879748

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

کامرانی گفت: با توجه به تاکید ویژه استاندار استان، برنامه های گرامیداشت سالروز حمله به هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس که منجر به شهادت 290 انسان بی گناه شد، باید متفاوت و بیشتر برگزار شود. با شکوه نسبت به سال های گذشته. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان با محوریت برنامه ریزی مراسم گرامیداشت 21 تیرماه سالروز حمله به هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس توسط ناو آمریکایی مرگ دکتر بهشتی اقدام منافقین برای کشتن ولی فقیه در 5 تیر 60 اعلام می کند: من متوفی دارم.

وی در این خصوص افزود: هفتم تیر سالروز بمباران جمهوری اسلامی ایران توسط منافقین بود که منجر به شهادت سرکوبگرانه دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش شد.

نماینده حقوقی، امنیتی و اجتماعی استان هرمزگان گفت: حادثه تلخ استفاده از بمب های شیمیایی علیه مردم بی دفاع کشور توسط رژیم بعث عراق با حمایت غرب به ویژه آمریکا در نهم تیرماه رخ داد.

کامرانی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی افزود: در 21 تیرماه سال 67 شاهد بودیم که یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس از یک کشتی آمریکایی بر فراز خلیج فارس به سمت دبی در حرکت بود که منجر به شهادت 290 نفر از مردم بی گناه از جمله 66 کودک شد. در هفته حقوق بشر: بشریت آمریکایی، این جنایات باید در سطح ملی و بین المللی بیان و توضیح داده شود.

وی گفت: حقوق بشر اهرمی برای غرب برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و فشار بر کشورهای مستقل است و غرب از موضوع حقوق بشر به عنوان ابزار استفاده می کند.

شهردار سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به محوریت برنامه های مختلف استانداری به مناسبت بزرگداشت سقوط هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس، گفت: شهادت سرکوب شده ۲۹۰ مسافر بی گناه به ویژه برای پوشش جنایات آمریکا پیگیری شد. علیه بشریت است و برنامه های امسال با سال های گذشته متفاوت است.

کامرانی گفت: باید از همه فرصت های رسانه ای و هنری برای پوشش جنایت آمریکا علیه بشریت و ملت بزرگ ایران در سطح ملی و بین المللی استفاده شود.

وی در این خصوص گفت: آشنایی نسل جوان کشور با جنایات علیه بشریت در آمریکا و عاملان آن بسیار مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: نخبگان، نویسندگان و خطیبان نماز جمعه باید تبیین جنایات آمریکا علیه ملت ایران از اول انقلاب تا کنون باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید