برگزاری جشنواره سالانه گلدوزی ایران در چابهار


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921025

سونیا پوریامین گفت: جشنواره سالانه گلدوزی ایران به زودی در چابهار برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، سونیا پوریامین مدیر عامل مرکز توسعه اقتصادی بانوان شب گذشته در دیدار با مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: طرحی با عنوان برگزاری نمایشگاه جشنواره سالانه گلدوزی ایران در زمان معینی که همه ایران تعیین می کنند در این جشنواره شرکت می کنند.

وی گفت: امسال چابهار به عنوان محل برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است که انگیزه ای برای جذب صنعتگران برای حضور جدی و پررنگ در این جشنواره خواهد بود.

پوریامین تصریح کرد: زنان در عرصه بازاریابی چندان قوی نیستند و 87 درصد زنان خانه دار و 13 درصد شاغل هستند، بنابراین این امر نیازمند همکاری و حمایت های لازم از سوی نهادهای سرپرستی است.

وی با اشاره به اینکه همه هنرهای دست دوز بسیار زیبا هستند، گفت: این هنرها به درستی معرفی نشده اند و برگزاری این جشنواره می تواند در این زمینه کمک کند.

مدیر عامل مرکز توسعه اقتصادی بانوان افزود: پس از چندین سال برگزاری مستمر این جشنواره می توانیم کشورهای همسایه را نیز در بر بگیریم.

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: این استان در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری مردم تبدیل شده است و در جایی که اثر تاریخی وجود داشته باشد قطعا شاهد حضور آن خواهیم بود. از مردم آنجا و اگر حوزه صنایع دستی در کنار این اثر فعال باشد، شاهد رونق بیشتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از این طرح حمایت می کند و آمادگی های لازم را برای برگزاری این جشنواره در چابهار دارد.

جلال زایی اذعان داشت: یکی از بازارهای هدف فروش صنایع دستی استان عمان و دیگری ایالت ترکمنستان است.

این مسئول تصریح کرد: اگر بخواهیم صنایع دستی به ویژه صنایع دستی بلوچ را در گذشته حفظ کنیم، از هنرهای کاربردی حذف می شود، بنابراین خلاقیت و نوآوری در این زمینه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی سیستان و بلوچستان در تمامی رشته ها در جشنواره ساحلی به نمایش گذاشته می شود و برگزاری کارگاه آموزشی صنایع دستی در این جشنواره نیز با همکاری مرکز توسعه اقتصادی بانوان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید