ارادت به سردار دلا با تلفیق هنر نقاشی، گلدوزی و عسل/ شهید سلیمانی اسطوره شجاعت و انسانیت در جهان است.

ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793815

صدیحه قاسم زاده گفت: این تابلو 50 در 65 است و ساخت این تابلو 8 روز به طول انجامیده است. داده شده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; او سروده شعر جدیدی است، هرچند دو سال است که در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان تحقیق کرده و کتابی در این زمینه نوشته است.

صدیقه قاسم زاده مدرس طراحی و نقاشی و فارغ التحصیل رشته موسیقی و نویسنده کتاب کلاغ های ناشناس است.

به گفته خودش، هم اکنون مشغول نگارش کتاب دیگری است و در عین حال به تصویرگری کتاب های کودک و نوجوان نیز می پردازد و به صنایع دستی مانند پنج، عسل تزیینی، نقاشی سرامیک و ویترای نیز می پردازد.

صدیقه قاسم زاده هنرمندی است که چندی پیش از هنر زیبای او در جشنواره فانوس رونمایی شد، اثری زیبا که تندیس شهید سلیمانی را با تلفیق سه هنر نقاشی، عسلی و گلدوزی به تصویر می کشد.

وی به خبرنگار ما گفت: 40 سال سن دارد و متولد کرمان است، سرزمینی که مردمانش را اینگونه توصیف می کند، مردمان خوش اخلاق و هنرمندان…

این هنرمند کرمانی ادامه داد: از دوران دبستان به نقاشی علاقه دارم، به یاد دارم روی تمام لباس هایم که نقش داشتند، نقاشی می کردم، به همین دلیل رشته تخصصی ام را در هنرستان نقاشی و نقاشی انتخاب کردم.

کاسم زاده گفت: در وهله اول کار با عسل را دوست داشتم به همین دلیل کار تزئینی مس انجام می دادم و با آن پاشنه دوزی هم می کردم. از طرفی به دلیل علاقه ای که به نقاشی و نقاشی داشتم، طرح های پاشنه پا را با سلیقه ساختم. خودتان آن را روی روسری روی پاشنه انجام دهید.

وی درباره ایده ترکیب عسل و پنج توضیح داد: یک روز با آقای محمد مهدی عرب‌نژاد صحبت کردم، ایشان ایده جدیدی برای تلفیق دو هنر پنج و عسل ارائه کردند تا با تلفیق این دو ایده مردم را تغییر دهند.

این هنرمند کرمانی افزود: اجرای این ایده را در ابتدای راه که عسل و پنج را برای نقاشی با گل و گیاه تلفیق کردم، پیگیری کردم، البته بعدها به این نتیجه رسیدم که اجرای طراحی چهره را با این ایده دنبال کنم. همچنین و از آنجایی که رشته اصلی من طراحی و نقاشی بود، تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم که در نهایت ترکیبی از سه هنر نقاشی، پیت و مس ایجاد شد.

کاسم زاده تاکید کرد: در خصوص تندیس شهید سلیمانی که اسطوره شجاعت، رشادت و انسانیت در ایران و جهان است، چه چیزی ارزشمندتر از این هنر که مختص فرهنگ و اعتقادات مردم کرمان است. این شهید بزرگوار ما

وی افزود: این تابلو 50 در 65 است و ساخت این تابلو 8 روز به طول انجامیده است.

کاسم زاده در توصیه ای به جوانان گفت: با جوانانی صحبت می کنم که سرشار از ایده و خلاقیت هستند. شاید امروز آنچه مانع حرکت و پیدایش ذهن های خلاق می شود شرایط اقتصادی کنونی جامعه باشد، اما من فقط به کار و تحرک اعتقادی ندارم.» از نظر اقتصادی، اما در تمام مراحل زندگی، اگر ترس ها و نگرانی های خود را کنار بگذاریم، مطمئناً به نتیجه خواهیم رسید.

این هنرمند افزود: در ابتدا حتی برای خرید اشیا مشکل داشتم اما شروع کردم و باید گفت حرکت مهم است و ذهنیت هر انسانی باعث رشد او می شود.

وی در پایان درباره راه اندازی مدرسه گفت: باید مدرسه راه اندازی شود تا بتوانیم هنرجویان تربیت کنیم. بودجه نیز برای فراهم آوردن شرایط توسط مراجع ذیربط است. متأسفانه طی چندین بار بازدیدی که از سازمان میراث فرهنگی داشتم، در این زمینه با من همکاری نکرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید