برگزاری دوره آزمون برای رفع مشکل کمبود پرستار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه تلاش شبانه روزی پرستاران در ارائه خدمات به بیماران و تسریع در بهبودی آنان ستودنی است گفت: برای رفع مشکل کمبود پرستار چاره اندیشی شده است.


به گزارش

خبرگزاری موج

گیلان

، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پرستاران استان گیلان با بیان اینکه نظام سلامت پیگیر اجرای «فوق العاده خاص و تعرفه گذاری» پرستاران است، افزود: در ارتباط با رفع مشکل کمبود پرستار نیز برنامه‌هایی در دست است که در سال جاری یک دوره آزمون استخدامی برگزار شد و برگزاری آزمونی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: پرستاران در دوران کرونا با خدمت رسانی صادقانه از هیچ کوششی برای ارائه خدمات به بیماران دریغ نکردند و حتی در این راه جانشان را از دست دادند.

وی با تشریح فداکاری های پرستاران در دوران کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اضافه کرد: استان گیلان پنج شهید پرستار را در همه‌گیری کرونا در عرصه خدمت رسانی به بیماران تقدیم کرده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه پرستاران همیشه در جامعه مورد توجه هستند، خاطر نشان کرد: بدون حضور پرستاران، ارائه خدمات درمانی در سطح بهداشتی و درمانی امکان پذیر نیست.

آشوبی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: پرستاران حملات ظالمانه و کشتار زنان و کودکان غزه به دست این رژیم غاصب را تاب نیاوردند و آمادگی شان را برای نجات مردم بی‌دفاع و کمک به کودکان و زنان غزه اعلام کردند که این مهم یعنی اینکه مرز جغرافیایی برای پرستار مفهومی ندارد.

ولادت حضرت زینب (س) در گاهشمار ملی سرزمینمان گرامیداشت مقام پرستار نام گرفته است بطوریکه امروز در همه محافل اجتماعی تا سیاسی گیلان تلاش این نامداران ارزنده را ستودند و متولیان درمان استان نیز، هم از کمبود پرستار سخن گفتند و هم ستایشگر عشق و جانفشانی این قشر در مسیر درمان شدند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید