برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 در میدان کنکورد پاریس


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905762

کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس از برگزاری متفاوت مراسم افتتاحیه این بازی ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجری بازی های پارالمپیک 2024 برنامه جذابی را برای مراسم افتتاحیه تدارک دیده است. این اولین باری است که پاریس میزبان بازی های پارالمپیک بوده و تاکنون دو بار میزبان بازی های المپیک بوده است.

بر اساس اعلام کمیته برگزاری بازی ها، مراسم افتتاحیه برای اولین بار نه در ورزشگاه، بلکه در فضایی باز و عمومی مانند میدان کنکورد (در مرکز این شهر و در کنار رودخانه سن) و واقع در قسمت پایین شانزه لیزه برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

برگزاری این مراسم 3 ساعته در فضایی خارج از ورزشگاه و در قلب شهر، تجربه ای بی نظیر و یکی از جذابیت های کلیدی این دوره از بازی هاست که به کارگردانی توماس جولی و مراسم اختتامیه در استادیوم برگزار می شود. دو فرانس در پاریس تحت مسئولیت او خواهد بود.


آن هیدالگو، شهردار پاریس، درباره این مراسم گفت: ما با اشتیاق خاصی منتظر درخشش پارا ورزشکاران از سراسر جهان در پاریس هستیم. پیش بینی های لازم برای برگزاری یک افتتاحیه باشکوه و فراموش نشدنی انجام شده است. این مراسم، برخلاف دفعات قبل، قرار نبود در ورزشگاه برگزار شود و به مرکز شهر منتقل شد تا زیبایی ورزش را با هم نشان دهیم، رویاهایمان را جشن بگیریم و پیام جهانی همبستگی، عزت و برابری را منتشر کنیم.



این مراسم از خیابان معروف شانزه لیزه تا میدان کنکورد نمایی زیبا از ورزش معلولان و فرهنگ آن را به نمایش می گذارد. شانزلیزه، که میدان کنکورد را به میدان شارل دوگل و طاق پیروزی در پاریس متصل می‌کند. اینجا همان مکانی است که امروزه مراکز خرید بزرگ و مجلل، فروشگاه‌های برند، کافه‌ها، رستوران‌ها و دفاتر مهم مختلف را در خود جای داده است و شهرت جهانی آن باعث شده است که بسیاری از مسابقات ورزشی از جمله مرحله نهایی برگزار شود. تور دو فرانس.



علاوه بر این، بازی های پارالمپیک در مکان های نمادین خاصی مانند اطراف برج ایفل و همچنین در باغ های کاخ ورسای برگزار می شود و میراث آنها می تواند در زندگی روزمره پاریسی ها باقی بماند.


ماری آملی لو فوره، رئیس کمیته ملی پارالمپیک فرانسه نیز در خصوص این رویداد گفت: برگزاری مراسم افتتاحیه در خارج از ورزشگاه در قلب پایتخت، تجربه ای منحصر به فرد و ویژه را به تمامی تماشاگران و بینندگان تلویزیونی این رویداد ارائه می کند. بدون شک این یک لحظه تاریخی برای جنبش پارالمپیک است. ایجاد چنین مراسمی مستلزم هماهنگی زیاد با سازمان ها و کمیته های مختلف برای اطمینان از حداکثر ایمنی برای ورزشکاران است. کمیته بین‌المللی پارالمپیک و کمیته برگزاری بازی‌ها تا حد امکان در این زمینه با ما همکاری خواهند کرد و همه این تلاش‌ها شبی رویایی و رویدادی فراموش‌نشدنی را برای ورزشکاران شرکت‌کننده رقم خواهد زد.»

پیام بازی های 2024 پاریس

بر اساس پیش‌بینی‌ها، مراسم افتتاحیه با حضور 65 هزار شرکت‌کننده و حاوی پیام زیر برای تمامی مخاطبین آن در اقصی نقاط جهان است:
«ورزشکاران شما اینجا هستند! بیایید علاقه خود را به ورزش آنها نشان دهید، آنها را در سالن های بدنسازی تشویق کنید و از لحظات خوب آنها لذت ببرید زیرا این ورزشکاران بهترین عملکرد خود را دارند.”

مسیر رژه ورزشکاران

برگزارکنندگان این بازی ها سنت شکنی کردند و با انتقال مراسم افتتاحیه به خارج از ورزشگاه و برگزاری آن در قلب شهر، به ایده خلاقانه ای دست یافتند. با توجه به آنچه گفته شد، شروع رژه ورزشکاران از پایین شانزه لیزه (زیباترین خیابان جهان که طاق پیروزی معروف پاریس در آن قرار دارد) شروع و در میدان دولا به پایان می رسد. کنکورد در پاریس (بزرگترین میدان شهر با معماری هشت ضلعی خاص خود در مرکز پاریس با دو فواره که یکی نماد دریاها و دیگری نماد رودخانه های فرانسه است) به پایان می رسد.

مکان تعیین شده برای رژه منظره فوق العاده ای از شهر نور (نام مستعار منسوب به پاریس) را ارائه می دهد. از موزه لوور (زیباترین و مجلل ترین موزه جهان، واقع در مرکز پاریس در کنار رودخانه سن و خیابان ریوولی) و پارک تویلری (واقع بین موزه لوور و میدان کنکورد) تا قوس de Triomphe (ساختمان معروفی در میدان شارل دوگل پاریس) که مخاطب را با تاریخ فرانسه و پاریس مرتبط می کند.

بخشی از شرکت کنندگان در مکان های ویژه ای اقامت خواهند داشت که با تهیه بلیط اختصاص داده می شود. در همین حال، گروهی دیگر مراسم افتتاحیه را در مرکز پاریس به صورت رایگان تماشا خواهند کرد. شعار بازی ها نیز انتخاب شده و در طول بازی ها استفاده خواهد شد. “اجازه دهید بازی های بزرگ آغاز شود” (Ouvrons Grand Les Jeux).


بازی های پارالمپیک 2024 پاریس با حضور 4400 ورزشکار و 2500 شرکت کننده در 22 رشته ورزشی از 184 کشور از 7 تا 18 سپتامبر 1403 برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید