استفاده از نماد معلولیت در نماد بازی های پارالمپیک پاریس 2024


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911398

کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 به تازگی از نمادهای این دو رویداد رونمایی کرده است. از نکات جالب توجه در طراحی این نمادها می توان به یکسان بودن طراحی آنها اشاره کرد; اقدامی که پیش از این هنگام طراحی لوگوی این مسابقات انجام شده بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «فریگیان» نامی است که برای این دو نماد انتخاب شده و در واقع این نماد یک کلاه فرانسوی است که به عنوان نماد آزادی در ارزش ها، فرهنگ و هنر این کشور شناخته می شود.
نام این کلاه از یکی از پادشاهان دوران باستان به عاریت گرفته شده است و کلاهی نرم و مخروطی شکل با انحنای رو به پایین در بالا است.



این کلاه از زمان تأسیس کلیسای نوتردام در سال 1163 در تاریخ این کشور وجود داشته است و روح انقلاب جمهوری فرانسه را نشان می دهد.



جنس این عروسک ها از مواد قابل بازیافت و 100 درصد طبیعی است و شرکت «جیپسی» (برند معروف در تولید عروسک و اسباب بازی) به همراه شرکت «دو دو» در تولید و از 15 نوامبر این عروسک ها در فروشگاه های رسمی مسابقه و فروشگاه های آنلاین در وب سایت پاریس 2024 در دسترس هستند.


از جمله لحظات جالب در طراحی این دو نماد می توان به موضوع همبستگی المپیک و پارالمپیک و اتحاد آنها اشاره کرد.



نماد پارالمپیک با ناتوانی جسمی قابل مشاهده و یکی از پاهای او با پروتز کربن طراحی شده بود.



شرکت «دودو» در ساخت این نماد توجه ویژه ای به پروتز فریژیایی داشته و از موادی در این اندام مصنوعی استفاده کرده که اگرچه نرم (در لمس) است، اما قدرت تیغه کربنی آن را نیز نشان می دهد.



علیرغم محدودیت های فیزیکی، این نماد با افتخار اجرا می شود و به همه نشان می دهد که ورزش وسیله ای برای تحرک و پویایی است.





فریگی از انقلاب در ورزش یاد می کند و سعی می کند قدرت ورزش را به دیگران نشان دهد و این پیام را می دهد که ورزش قدرت تغییر همه چیز را دارد. زندگی، کیفیت سلامت، روابط مردم با یکدیگر و طبیعت…
طراحان این دو نماد با هدف همسان سازی و مشارکت تلاش کرده اند تا جامعه شاهد حضور حداکثری افراد با معلولیت های مختلف باشد و مفهوم «ورزش برای همه» را پر رنگ تر کنند.



این دو نماد به عنوان سفیران بازی‌های پاریس 2024 در سراسر فرانسه سفر می‌کنند و در رویدادهای فرهنگی و ورزشی مرتبط با این مسابقات شرکت می‌کنند و با مردم دیدار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید