برگزاری نشست تخصصی درباره تحریم های سرکوبگرانه آمریکا در وزارت خارجه


ساعت: 01:15
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815607

در جلسه امروز وزارت امور خارجه، اثرات غیرانسانی تحریم های خشن و غیرقانونی آمریکا بر افراد تحریم شده مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این نشست تخصصی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و مقامات ارشد وزارت امور خارجه برگزار شد.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: هدف تحریم‌های آمریکا، هدف قرار دادن اقتصاد کشورها و فشار بر مردم و شکستن مقاومت مردمی است که سیاست یکجانبه آمریکا را قبول ندارند. جمهوری اسلامی ایران تجربه زیادی در خنثی سازی، خنثی سازی و مقابله با تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا دارد.

رضایی تصریح کرد: خروج غیرقانونی و استکباری دولت آمریکا از برجام بهترین گواه بر خوی استکباری واشنگتن است و برخورد وی در مذاکرات کنونی نیز نشان می دهد که این کشور مستکبرانه می خواهد کشور ما اقدام عملی و متعهد کند، غافل است. از هر تعهدی که دولت آمریکا قبلا در برجام داشته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا با اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگشت به تعهدات خود عزم جدی نشان دهد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در این دیدار تاکید کرد که تحریم های سرکوبگرانه و یکجانبه دولت آمریکا مغایر با تمامی موازین بین المللی و حقوق بشر تحمیل شده بر ملت های مستقل است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با قدرت و منطق به هر دو روش خنثی سازی تحریم ها و لغو تحریم ها از طریق مذاکرات وین ادامه خواهد داد.

گفتنی است حاضران در این نشست ضمن تبادل نظر در خصوص ابعاد مختلف تحریم ها و راه های مقابله با آن، بر مستندسازی و ثبت تجربه موفق کشورمان در مقابله با تحریم های سرکوبگر آمریکا تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید