تغییر مدیران باید بر اساس ضوابط افراد شایسته و مفید باشد/ لزوم رفع تمامی تحریم های سرکوبگرانه

ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785501

محمد باکر محمدی لائینی گفت: تغییر مدیران باید بر اساس معیارهای مردمی شایسته، صادق و خدمتگزار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری اظهار داشت: همه نمازگزاران و خود را به تقوا سفارش و سفارش می کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: لذت طهارت بالاترین لذت است و خوشا به حال کسانی که توانسته اند در این دنیا پاک زندگی کنند. تسلیم خدا باش

محمدی لائینی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) یادآور شد: حضرت علی (ع) از دو چیز می ترسد و از آنها به خدا پناه می برد تا از این دو خطر متحمل ضرر و زیان نگردد که یکی از آنها این است. مضر، شک، دومی سردرگمی بود. این یک شورش است.

حاطب جمعه ساری گفت: سوء ظن و شک در زندگی انسان یک بیماری و یکی از شایع ترین بیماری های روانپزشکی است که البته شبهه وجود دارد اما ترس و خطری وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به شبهات در مسائل دینی و اعتقادی گفت: گاهی بعضی ها به همه چیز مشکوک می شوند، بعضی ها به همسرشان وسواس دارند، گاهی مردم نسبت به همه چیز می ترسند و بدبین می شوند. و شبهه در مسائل دینی هدفی است که دشمنان دنبال می کنند و شبهه ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی حتی به خودشان هم بدبین هستند، در کل بدبینی بدتر از دین است! بدگمانی به مردم فی نفسه جهنم است، شک آفت زندگی است.

محمدی لائینی با اشاره به شبهه مساعد تاکید کرد: البته شک مقدمه امنیت است و ایمان خیر است، ریشه تحقیق علمی در شک است، یعنی تشکیک در تحقیق بلامانع است، اما شک ناشی از ضعف خوب نیست. اصلاً چون این مرد قدرت رویارویی با واقعیت را ندارد.

حاطب جمعه سری اذعان داشت: ما در کتاب اقتصاد از پیامبر اکرم (ص) روایت داریم، باید همنشین دنیا باشیم تا انسان را به شک و تردید متقاعد کنیم نه دل های افسرده! همچنین اینکه پیامبر هر روز 6 چیز; به شک، شرک، تعصب نادرست، خشم، پرخاشگری و حسد خدا پناه می برد.

وزیر ادامه داد: هرکس یقین دارد که جهادی است شهدا و ایثارگران به شک و شبهه نپرداخته اند، پس مؤمنان پس از ایمان نباید شک کنند. انسان های صادق چنین ویژگی هایی دارند. علاوه بر غیرحاشیه ها، یک مدیر در کادر اجرایی خود باید مراقب حریم خصوصی کارمندان زن و مرد باشد.

وی گفت: خداوند روح ایمان را در دل انسان قرار داده است، اما شیطان انسان را وسوسه می کند، اگر انسان وارسته باشد شیطان نمی تواند در دل او نفوذ کند، باید با راه حل خاصی از این نفوذ جلوگیری کرد نه با گچ و سیمان! راه حل تقوا است.

محمدی لائینی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: دشمنان سعی دارند دروغ کفر و بی کفایتی را در بین مردم نهادینه کنند، بنابراین باید مراقب بود که فکر نکنیم نمی توانیم، زیرا بعد از این غفلت غلبه می کند و او شروع به غارت می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: «ما می توانیم» باید به یک باور و گفتمان عمومی تبدیل شود، هیچکس مخالف تحصیل نخبگان در خارج از کشور نیست که برای خدمت به کشور بروند و برگردند، اما در دانشگاه ها هستند کسانی که ناامید شده اند. نخبگان و تشویق به هجرت می کنند که اینها عوامل دشمنان هستند و در واقع این خیانت است.

این مقام مسئول ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مصوبه «پیروی از توافق هلال» را در دستور کار خود قرار داد زیرا ضایعه بزرگی برای ایران بود. اگر دیر کنیم حدود 50 هزار میلیارد تن محکوم می شویم، این موضوع باید پیگیری شود.

وی افزود: نه تنها ایالات متحده از تحریم های گذشته بهبود نیافته است، بلکه چندین تحریم جدید در حال انجام است (به جلو و پیش رو). مسئولان هم گفتند تحریم های غیرقانونی باید برداشته شود، اما محققان گفتند نباید از این الفاظ استفاده کنیم چون آمریکا توانسته جنگ لفظی به راه بیندازد، تحریم های قانونی و غیرقانونی فرقی ندارد، همه تحریم ها ظالمانه است.

محمدی لائینی در پایان تاکید کرد: بهترین کار حکم مقام معظم رهبری است، ما می خواهیم همه تحریم ها برداشته شود و برداشته شود و بررسی شود، البته مواضع خوب مجلس قابل تقدیر است، ملاک انتخاب افراد برای صداقت است. و مناسب برای خدمت خوب است، باید شایسته سالاری را در خارج و در سطح خرد و کلان دنبال کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید