شایسته سالاری و روحیه انقلابی; ضوابط انتخاب مدیران در دولت سیزدهم/ اگر حضور میدانی نبود وضعیت بحران در مناطق سیل زده مشخص می شد.

ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801295

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

رحمدل بامری گفت: با توجه به انتصاب مسئولان در استان، پس از رایزنی ها و بررسی های لازم و بر اساس مصالح نظام و مردم، تصمیم بر این خواهد شد که این سرعت در آینده نشان داده شود. ملاک انتخاب، شایسته سالاری است نه حزب، گروه و جناح.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ رحمدل بامری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به این پایگاه خبری گفت: نقش رسانه هایی که در مسیر انقلاب حرکت می کنند سخت تر و دشوارتر است.

وی افزود: دوران ما نشان داده است که تاکنون به خوبی نقش خود را ایفا کرده و با اطلاعات دقیق در کنار مسئولان بوده است. به همین دلیل در خدمت تحریریه و کارکنان این رسانه پرمخاطب قرار گرفتیم.»

بارندگی های امسال با سال 98 متفاوت است اما خسارت کمتر است

این مقام مسئول با اشاره به سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان و اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: سیلاب ایجاد می کند و خسارت وارد می کند، 150 میلی متر در بالادست سد کهیر در بنت بوده اما در ادامه سیل رخ داده که مشکلاتی را ایجاد کرده است. شاهد سرریز شدن سدها بودیم.

بامری گفت: آخرین بارندگی با سال 98 متفاوت بوده و میزان بارندگی نسبت به دوره قبل سه برابر است. تنها در دو روز 340 میلی‌متر باران در خط ساحلی بارید، اما در جای خود بود، بنابراین در 20 دقیقه 114 میلی‌متر باران در خط ساحلی بارید. کسرغند و ایرانشهر.

4 اقدام اصلی برای حل مشکلات کنارک در کوتاه مدت

وی افزود: مشکلاتی که از آخرین بارندگی ها در شهرستان کنارک شاهد بودیم به دلیل کمبود زیرساخت ها بود که باید در کوتاه مدت برای رفع سیستم فاضلاب، جمع آوری رواناب، سیستم زهکشی و فایروال برطرف شود. ساحلی و سایر شهرهای بزرگ در نواحی شمالی و جنوبی استان ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: حجم نزولات جوی برای مدت کوتاهی به دلیل نبود زیرساخت برای آب جاری از ناحیه شهری که هیچ شیب به دریا و خشکی ندارد، مسیر خروجی دیده نشد و پس از سیل 98 در اطراف محدوده شهری اتفاق نیفتاد که باعث آبگرفتگی شهر شد. این آب های سطحی در سه مرحله از منازل و معابر تخلیه شد اما دوباره بارید و دوباره شاهد سیل بودیم.

d87511af b4df 4cfa 89b2 496150d796be خبر خاکستری


حضور فعال نیروها و نهادهای جهادی و انقلابی در مناطق سیل زده

وی گفت: نهادهای انقلابی، سپاه، ارتش، نیروی دریایی و هوایی، جهادگران و مردم از روز اول شروع به کار کرده اند. قبل از شروع بارندگی ها و تقسیم و اعزام اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه استان از جمله. معاونین استاندار و مدیران کل به سه نقطه شمال، جنوب و مرکز استان و پیگیری دستور استاندار و رئیس جمهور برای حضور در جمع وزیر نیرو، وزیر کشور و تشکیل جلسات ستاد بحران و ارتباطات. وبینار با کابینه و انتقال مطالب کاری جامع و جهادی و فراگیر برگزار شد هیچکس نبود.

بامری بیان کرد: این تلاش ها منجر به تخلیه آب معابر و منازل مردم در مدت زمان بسیار کوتاهی شده است، اما مشکل این است که منطقه زهکشی شده و هر چه تخلیه کنیم همچنان داخل است. خانه ها زمانی نمایان شدند که چهار اقدام اصلی و ضروری به کابینه منتقل و توسط استاندار پیگیری شد تا در اسرع وقت انجام شود.

وی گفت: آب زهکشی و کمک های اولیه در حد توان توسط هلال احمر و نهادهای انقلابی و گروه های جهادی و دولت توزیع شده و اقدامات دیگری در حال انجام است. در مرحله بعد بحث ایجاد شبکه فاضلاب، جمع آوری زهکشی، سیستم زهکشی و دیوار حائل در دستور کار قرار می گیرد.

خسارت به بیش از 15000 خانه و دولت قصد دارد جبران کند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای منازل مسکونی نیز برنامه ها در دستور کار است که تنها در شهرستان کنارک 2100 خانه و در سایر نقاط بیش از 13 هزار واحد و در مجموع 15 هزار خانه در استان شناسایی شده است. مشخص شد که 5 تا 100 درصد آسیب دیده است. اقدامات لازم برای نوسازی، نوسازی و مرمت این خانه ها با اعطای تسهیلات و وام از طریق بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی افزود: تا زمانی که این اقدامات را انجام ندهیم، هر چهار موضوع فاضلاب، رواناب، زهکشی و فایروال حتی در صورت عدم بارندگی محقق نمی شود، اما به دلیل طوفان ممکن است شهر کنارک زیر آب برود که قطعاً این مشکل وجود دارد. اگر دیوار ساحلی ساخته شود از بروز مشکلات جلوگیری می کند.

اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد

بامری گفت: در سال 98 در چابهار نیز همین وضعیت را داشتیم که اقدامات خوبی برای جمع آوری آب و تعریض قنوات انجام شد و این بار حدود 240 میلی متر باران در این شهرستان بارید که اگر زیرساخت ها فراهم نبود چابهار در وضعیت. ” مثل کنارک بود ولی سریع آب بیرون آمد و کمترین خسارت را دیدیم.

وی افزود: مشکلاتی در حوزه راه های روستایی و شهری و زیرساخت ها به وجود آمده است. معاون وزیر راه و وزیر نیرو و استاندار از مناطق مختلف بازدید کردند. به غیر از کنارک برای حاشیه شهرها هم مشکلاتی وجود داشت. اقدامات اولیه انجام شده است اما تمهیدات لازم انجام کارهای زیربنایی است تا در صورت شروع پیک بعدی بارندگی از هفته آینده، این مشکلات یا کمتر از آن را نداشته باشیم، امیدواریم بتوانیم کاری کنیم که بارندگی انجام شود. رحمت الهی باعث شادی و شادی مردم می شود.

هم خشکسالی و هم فصل مرطوب در روستاها بحران هستند

این مقام مسئول بیان کرد: شمال استان آب نیست، نگران نحوه تامین آب شرب مردم هستیم، دعای باران می کنیم و به نیمی از چاه ها منتهی می شویم، جنوب استان بارندگی، سیلاب و به دریا می رود. ، هم زمین و هم زمین در استان بحران است، امیدواریم زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم شود که عزم دولت برای انجام آن است، فرماندار منطقه به صورت ویژه موضوع را رصد می کند. ما وظیفه داریم برای مردم این استان که شایسته آن هستند بیشتر کار کنیم.

97c426ad 28f0 462b b89e d0c1be81f227 خبر خاکستری


تاکنون هشت استاندار در سیستان و بلوچستان منصوب شده اند

وی با اشاره به انتصابات گفت: در انتصابات، آنچه در خارج گفته می شود و آنچه اتفاق می افتد تفاوت چشمگیری دارد. تاکنون هشت فرماندار در سیستان و بلوچستان با استفاده از نیروهایی که شامل فرزندان شهدا و یک بخشدار، معاون فرماندار و دارای رزومه درخشان هستند منصوب شده اند. ما باید سرعت و دقت را در کنار هم داشته باشیم.

نیروهای شایستگی و انقلابی ملاک انتخاب مسئولان هستند

بامری بیان کرد: با توجه به انتصاب مسئولان در استان، پس از رایزنی ها و بررسی های لازم و بر اساس مصلحت نظام و مردم، تصمیم بر این خواهد شد که این سرعت در آینده نشان داده شود. ملاک انتخاب شایسته سالاری، حزب و گروه و جناح نیست، هرکس نیروی انقلابی، جهادی و ولایی و خدمتگزار مردم و شایسته هر طیفی باشد، از توانمندی هایش استفاده می شود، این نگاه نظام است.

به زودی سرنوشت استان های چابهار و زابل مشخص می شود

وی در خصوص فرمانداری های شهرستان های ویژه چابهار و زابل که به عنوان سرپرست اداره می شوند، گفت: فرمانداران این دو شهرستان به زودی منصوب می شوند که با توجه به حساسیت این دو قطب، نوع انتخاب باید پاسخ داده شود. دولت و نظام و با کمترین اشتباه این کار را انجام دهید، این اقدام انجام شده است و جای نگرانی نیست.

مدیران باید سر کار باشند. سر میز ننشینید

بامری با بیان اینکه تلاش می شود از نیروهای دارای تجربه و توان استفاده شود، افزود: رویکرد دولت انقلابی و جوان گرایی است، استفاده از نیروهای جوان و زنان انقلابی وظیفه اصلی استان، نیروهای جهادی، انقلابی و پرتلاش است. در میدان حضور داشته باشید نه اینکه پشت میز مدیر باشید.

fc19c26c ebb1 48ac 8e52 f822678941e0 خبر خاکستری


حضور در میدان را شهید سلیمانی آموختیم

وی گفت: حضور در میدان را با شهید سلیمانی آموخته ایم اما رکاب این سرباز شهید بزرگوار نیستیم. اگر حضور در میدان نبود، این امنیت و آرامش نه تنها در کشور، بلکه برای جهان اسلام و فراتر از آن، مستضعفان جهان نبودند.

هم نتیجه حضور در میدان را دیدیم و هم حضور دیپلماسی را

بامری با بیان اینکه هم حضور میدانی و هم حضور دیپلماسی را شاهد بودیم، اذعان داشت: اگر حضور در میدان نبود قطعا امروز شاهد بحران بودیم، پس از سیل سال 98 در جنوب استان آب بود. پس از 70 روز از کنارک تخلیه شد. اما این مرحله با بارندگی بی سابقه 340 میلی متری، چهار روز آب از راهروها و منازل مسکونی تخلیه شد، وجود میدان به این معنی است.

وی افزود: حضور در میدان یعنی کنار مردم بودن، مردم باید احساس کنند که فرمانده کل سپاه، استاندار و سایر مسئولان در کنارشان هستند، مدیریت گفت با مردم بودن او انسان نیست. و فقط پشت درهای بسته تصمیم می گیرد، اما تصمیمی که گرفته می شود درست نیست مگر اینکه در انتهای میدان باشیم.

تا در آب یا طوفان نباشیم نمی دانیم درد مردم چیست

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وقتی در آب نیستیم به عنوان یک مسئول از درد مردم کنارک چه می دانیم و تا شرایط باد و گرد و خاک سیستان را لمس نکنیم. بدانید طوفان چیست که خانه های مردم را ویران کرد.

حضور در میدان یعنی لمس درد مردم

به گفته وی، در میدان بودن یعنی لمس درد و مشکلات مردم و با مردم بودن، با مردم بودن و مردم نبودن، شهید سلیمانی به ما یاد داد که در میدان باشیم و در حالی که وجود ندارد. حضور در میدان انجام شده است، البته برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است که در رابطه با سیل قبل از شروع بارندگی سه جلسه تشکیل و سه ستاد در استان های شمالی، جنوبی و مرکزی تشکیل و معاونت ها به مناطق اعزام شد و فرماندار حضور یافت. این عدم برنامه ریزی منجر به فاجعه 340 میلی متری باران می شود.

بامری تاکید کرد: به دلیل بارندگی های ناشی از ریزش سقف در نگور تنها 2 فوت فاصله داشتیم اما اگر غیر از این بود خسارت زیادی می دیدیم، حضور در صحرا به این معناست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید