استقلال کشور در 43 سال گذشته حفظ شده است / شایسته سالاری راه حل عبور از بحران های کشور است


ساعت: 22:30
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843689

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه استقلال کشور در 43 سال گذشته حفظ شده است، گفت: شایستگی راه حل عبور از بحران های کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی ضمن تسلیت سالروز رحلت امام راحل (ره) و قیام 15 خرداد، گفت: آغاز نهضت امام خمینی (ره) لحظه روشن و مهمی برای شجاعت و دلاوری ایشان همراه با ایمان به خدا بود. در آن زمان ما به لحاظ تاریخی شاهد سرکوب شدید سیاسی در زمان قدرت بودیم، اما فردی به نام سید روح الله خمینی با بیشترین شجاعت و صراحت نسبت به وابستگی عمیق کشور به بیگانگان واکنش نشان داد.

وی ادامه داد: امام خمینی خطاب به شاه، شاهی بود که در راس قدرت بود و در اصل رژیم شاهنشاهی بسیار مقتدر بود اما با رهبری رهبر کبیر انقلاب و حمایت مردم سرنگون شد.

صادقی نسب گفت: ایمان امام خمینی (ره) به وعده های الهی باعث می شود که همگام با راه انقلاب باشند و از آرمان های خود دست برندارند.

یک استاد دانشگاه تهران گفت: امام خمینی (ره) بارها و بارها تا آخرین لحظه عمر خود به صراحت اعلام کرده اند که چه چیزی در کشور دوست دارند مانند استقلال کشور، زندگی عزتمندانه برای شهروندان، رسیدگی به مظلومان و مبارزه با مردم. ظلم و ستم که انقلاب اسلامی را شکل می دهد اینجا ایران است.

وی بیان کرد: ایجاد حکومتی که آبرو و حیثیت همه شهروندان را رعایت کند و اعتقاد عمیق به اینکه قداست مؤمن بالاتر از حریم الهی است همواره در رفتار و گفتار آنان دیده شده است.

صادقی نسب با تاکید بر اینکه آنچه امروز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، ویژگی ها و آرمان های آن است که همواره بر آن تاکید شده است، تاکید کرد.

وی ادامه داد: از نظر استقلال کشور خوب عمل کرده ایم و در حال تصمیم گیری برای آینده کشورمان هستیم و در هیچ جای دنیا وابستگی اداری نداریم.

استاد دانشگاه تهران به موضوع اقتصاد اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی و معیشتی کمبودها و مشکلاتی وجود دارد که ریشه در کیفیت مسئولانی دارد که در دولت های مختلف در حوزه اقتصاد انتخاب شده اند. “

وی ادامه داد: این موضوع بسیار اساسی که با توجه به شایسته سالاری مطرح می شود در این حوزه اجرایی نشده است.

صادقی نسب با بیان اینکه یکی از آرمان های اصلی انقلاب محرومیت زدایی است، تاکید کرد: توجه به مستضعفان و ایجاد رفاه نسبی برای همه شهروندان از اهداف انقلاب بوده و هست.

وی افزود: متأسفانه در دوره های مختلف آسیب های زیادی به اقتصاد وارد شده است. گاهی اوقات این آسیب یک تصور اشتباه از سوی مسئولان است و به دلیل کیفیت پایین سیاستمداران و رهبران است.»

استاد دانشگاه تهران گفت: استفاده از افراد شایسته و شایسته حلقه مفقوده ای است که نیاز کنونی جامعه و نظام است.

وی ادامه داد: کسانی که باید در مسائل اصلی کشور تصمیم بگیرند و سیاست های کلان را اجرا کنند باید بزرگانی باشند که تجربه و تعهد داشته باشند و با علم و دانش روز آشنا باشند.

این کارشناس سیاسی گفت: معیارهایی که برای انتخابات و انتصابات در دولت های مختلف و به طور کلی در عرصه عمومی داشته ایم کامل و صحیح نیست.

وی گفت: برای انتخاب فردی برای شغل، این فرد باید مهارت ها و ویژگی های این شغل را داشته باشد. زمانی که معیارها و شاخص ها با شغل مورد نظر مطابقت نداشته باشد، کاملاً بی ربط است. این باعث می شود افرادی که انتخاب می کنیم موثر نباشند.”

صادقی نسب تاکید کرد: بحران هایی که در حوزه ارز و فقر وجود دارد نتیجه همین انتخاب اشتباه در انتخاب مدیران است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که متوجه نشویم مدیریت یک علم و تخصص است و فرد مدیریت دولتی باید تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد، هیچ راهی برای عبور از بحران وجود ندارد.

این استاد دانشگاه تهران گفت: باید با ارزیابی درست از اعمال و اعمال خود در گذشته اشتباهات را بپذیریم و ضمن ریشه یابی آن ها، راه حل های علمی برای رفع آن ها نیز پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید