برگزاری همه پرسی موضع کیف را تغییر نمی دهد


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898723

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به زمان برگزاری همه پرسی در جمهوری های دونتسک، لوهانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون، گفت که موضع کیف دست نخورده باقی خواهد ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با اشاره به زمان برگزاری همه پرسی در جمهوری های دونتسک، لوهانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون، گفت که موضع کیف دست نخورده باقی خواهد ماند.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی اظهار داشت: با وجود صداها و اعلامیه هایی که از گوشه و کنار به گوش می رسد، مواضع ما تغییر نمی کند و شرکای ما کاملاً از ما در این مسیر حمایت می کنند.

و ادامه داد: مواضع ما کاملا مشخص و شناخته شده است و اینجاست که باید تمرکز کنیم. وظیفه ما این است که به اتفاقاتی که در برخی زمینه ها می افتد توجه کنیم نه اینکه به پیام ها گوش کنیم.

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار حمایت بیشتر از نیروهای مسلح، سرویس اطلاعاتی، نیروهای عملیات ویژه، سرویس امنیتی، گارد ملی، پلیس و گارد مرزی اوکراین شد.

دنیس میروشنیچنکو، سخنگوی شورای جمهوری خلق لوهانسک دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که همه پرسی الحاق این جمهوری به روسیه در روزهای 23 تا 27 سپتامبر (1 تا 5 مهر) برگزار می شود. علاوه بر این، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک نیز اعلام کرد که همه پرسی همزمان در آن جمهوری برگزار می شود.

همچنین بر اساس اعلام منطقه خرسون و زاپوروژیه، همه پرسی در روزهای مشخص شده در این مناطق برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید