همه پرسی برای الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه برگزار می شود


ساعت: 17:28
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1899047

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه همه پرسی الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه برگزار می شود و بازگشتی وجود ندارد، گفت: رژیم غربی و همه شهروندان کشورهای ناتو باید درک کنند که روسیه راه خودش را انتخاب کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مسکو از هر سلاحی که در زرادخانه خود از جمله سلاح های هسته ای وجود دارد برای دفاع از مناطقی که می خواهد به روسیه ضمیمه کند، استفاده خواهد کرد.

مدودف با بیان اینکه همه پرسی الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه برگزار خواهد شد و بازگشتی وجود ندارد، افزود: سیستم غربی و همه شهروندان کشورهای ناتو باید درک کنند که روسیه راه خود را انتخاب کرده است.

وی افزود: موشک‌های روسیه بسیار سریع‌تر از حملات احتمالی ناتو به کریمه یا روسیه به اهدافی در اروپا و آمریکا می‌رسند.

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن اعلام «دستور بسیج محدود نیروهای ذخیره» گفت: هدف غرب تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه است و آشکارا گفته اند که موفق به تجزیه شوروی شده اند. و اکنون زمان نابودی روسیه است. پوتین با این حال تاکید کرد: اگر تمامیت ارضی روسیه تهدید شود، روسیه از همه ابزار و سلاح های موجود استفاده خواهد کرد، این یک بلوف نیست.

مقامات محلی شرق اوکراین از جمله جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین زاپوروژیه و خرسون اعلام کردند که همه‌پرسی الحاق این مناطق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر (1 اکتبر تا 5 اکتبر) برگزار می‌شود.

در 24 فوریه (5 اسفند 1400)، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین با هدف «غیر ملی‌سازی و غیرنظامی کردن اوکراین» دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین برای محافظت از مردمی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی‌یف مورد آزار و قتل عام قرار گرفتند و پاکسازی اوکراین از «نئونازی‌ها».

دیدگاهتان را بنویسید