همه پرسی شفافیت حقوق شوراها؛ اجتهاد بر خلاف نص قانون / درخواست از مراجع تقلید برای اجرای قانون بهانه عجیبی است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823123

شهردار کرمان در واکنش به اظهارات رئیس شورای شهر مشهد گفت؛

شعرباف در پاسخ به استعفای مراجع تقلید در خصوص شفافیت مدیران شهرداری مشهد گفت: «.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص شفافیت حقوق مدیران شهرداری گفت: از مقام معظم رهبری تقاضا داریم فیش حقوقی را باز کنند.

در همین رابطه سعید شعرباف شهردار کرمان در گفت و گو با صبحتوس در واکنش به استعفای مراجع و رهبر معظم انقلاب در خصوص شفافیت مدیران شهرداری مشهد گفت: مزایای مستمر و غیر دائمی در تمام سطوح سازمان های دولتی از جمله شهرداری ها اجباری هستند.

وی افزود: شورای شهر در اصل 29 ذکر نشده است، اما آنچه مشخص است این است که وضعیت حقوق و دستمزد روسای دولت و موسسات عمومی غیردولتی و حتی کارگاه های ساختمانی باید در اختیار مردم باشد یعنی پس از انتشار در سیستم های داخلی.”


در برابر نص صریح قانون، استعلام از مراجع تقلید بی معنی است

این استاد دانشگاه گفت: هیچ بهانه ای برای مدیران وجود ندارد، اما آنها تکلیف قانونی دارند و در واقع افرادی که قانون شکنی می کنند مجازات قانونی دارند.

وی افزود: قانون داغ در خصوص رده های کارمندان ساکت است و هیچ گونه اجبار و ممنوعیتی برای انتشار حقوق و مزایای رده های کارکنان وجود ندارد. اما در پرونده های قضایی که اطلاعات حقوق و درآمد مؤسسات دولتی توسط خبرنگاران منتشر می شود، به قوه قضاییه رسیدگی نمی شود و چون منبع مالی بیت المال است، منعی برای انتشار ندارد.


d66fa44d 3df0 4efa bc72 564953cbef9a خبر خاکستری

شعرباف تبریزی ادامه داد: امروزه در سامانه های شفاف سازی قراردادهای مذاکره منعکس می شود، این قرارداد قراردادی بین فرد و شهرداری برای انجام کار مشخص است، بنابراین در مورد حقوق کارمند نیز همینطور است و قراردادی بین کارمند و سازمان منعقد می شود. شهرداری کار خاصی انجام دهد.» بنابراین منعی برای انتشار وجود ندارد و مدیر مجموعه باید تصمیم بگیرد.

وی افزود: منابع مالی حقوق و کمک های شورای شهرداری به صورت غیرمستقیم وابسته به شهرداری است و محاسبات حقوق در بودجه شهرداری صورت می گیرد که باید شامل اعتبارات عمومی و بیت المال باشد.


درخواست از مراجع مذهبی برای اجرای قانون بهانه عجیبی است

شهردار کرمان گفت: حداقل حق تشکیل جلسات و قراردادهای منعقده بین شورای شهر و شهرداری مشمول سایر قراردادهای مشخص شهرداری و قانون شفافیت است و در این زمینه نمی توان تبعیض و قراردادهای شورای شهر وجود داشت. اعضا باید منتشر شوند

وی افزود: عجیب است که گفته شده است باید در نص صریح قانونی از مراجع مشورت شود و این یک نوع بهانه است و اجتهاد بر خلاف نص قانون معنا ندارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با انتشار این داده ها، بدنه مشترک بر اصلاحات ساختاری متمرکز می شود، بنابراین مقاومت برای جلوگیری از اصلاحات ساختاری است.


شفافیت اعتماد عمومی و اصلاحات ساختاری را افزایش می دهد

وی افزود: با انتشار شفاف حقوق و دستمزد، بسیاری از تبعیض های موجود بین رده های کارکنان و مدیران برطرف می شود، بنابراین بسیاری نمی خواهند این موضوع حل شود و به همین شکل باقی بماند.


d6e45798 611f 4fb0 95c1 31f2d9d6882e خبر خاکستری

شعرباف با تاکید بر اینکه بحث شفافیت در حوزه فرآیندها، قراردادها، مقررات و هدایا نیز وجود دارد و باید اطلاعاتی منتشر شود که دو اثر مستقیم داشته باشد، گفت: بگیرید.

وی افزود: دومین اثر افزایش اعتماد مردم است که وقتی می بینند شهرداری دقیق ترین اطلاعات را در خصوص حقوق و نحوه تخصیص منابع عمومی ارائه می دهد اعتماد به نظام افزایش می یابد و تحقیقات باعث کاهش فساد در این حوزه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید