برگزاری 170 موکب فرهنگی و هنری در «پارتی عمت احمد»


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902327

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد؛

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه کردستان برای اولین بار میزبان جشن ملی «پارتی امات احمد» است، گفت: در این ویژه برنامه ۱۷۰ موکب و ایستگاه پذیرایی فرهنگی و هنری برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، حجت الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در دومین نشست ستاد امور فرهنگی شهرستان سنندج که در مجتمع فرهنگی نور این شهرستان برگزار شد، با موضوع برنامه های هفته وحدت با تبریک حلول ماه مولد گفت: یکی از مهمترین ویژگی های مردم مؤمن در کردستان، مراسم جشن میلاد مصادف با فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول است که در سال 1398 برگزار می شود. مساجد، تقیه و حنفیه.

وی با اشاره به اینکه در ماه مولود نوای دف در جای جای این استان کردستان طنین انداز است، افزود: ارادت مردم این استان به پیامبر گرامی اسلام (ص) زبانزد خاص و عام است و از این رو جایگاه مولودخانی در کردستان. واضح و ملموس است به گونه ای که بدون وساطت هیچ سازمان و نهادی مردم به صورت خودجوش برای برگزاری بهترین مراسم ولادت تلاش می کنند و امسال برای اولین بار غیور کردستان میزبان جشن امت احمد (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: 170 موکب و ایستگاه پذیرایی فرهنگی و هنری در این برنامه باشکوه معنوی به همت مردم کردستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دستگاه ها و سازمان های دولتی تسهیل کننده و حامی این مراسم هستند، گفت: این مراسم عمومی است و هیئت های مردمی و نهادهای مذهبی و جهادی استان برپا می کنند.

حجت الاسلام رازیانی افزود: این کار برای اولین بار در کردستان آغاز می شود و امیدواریم با وجود برخی مشکلات به نحو احسن انجام شود تا انشاالله زمین و سکو برای آن ایمن شود. برگزاری این جشن معنوی در سال های آینده.

وی از وجود پنج استیج اصلی و حدود هفتاد ایستگاه فرهنگی و هنری در این جشن بزرگ خبر داد و گفت: یکی از این مراحل مربوط به کودکان و نوجوانان است تا ساعت ها کودکان را سرگرم کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر اینکه همه برنامه ها به گونه ای طراحی شده است که همه اعضای خانواده بتوانند از این برنامه بهره مند شوند، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر این حزب بزرگ تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت. تا این برنامه به خوبی حفظ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید