بزرگترین طرح آبرسانی کشور در سیستان و بلوچستان اجرا شد


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898034

با پیگیری های وزارت نیرو، طرح جهاد آبرسانی به عنوان یک ضرورت در کشور اجرایی شد و بیشترین تعداد روستاهای این طرح به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، خشکسالی و کم آبی روستاهای سیستان و بلوچستان در سال های اخیر با وجود بارندگی های شدید، نیاز به تامین آب این مناطق را به عنوان یکی از کانون های مهم جمعیتی کشور دو چندان کرده است. استان


ماجرای تنش آبی در سیستان و بلوچستان حکایت غم انگیزی بود که در دولت سیزدهم با توجه ویژه رئیس جمهور تدبیر دیگری برای حل این معضل اندیشیده شد و طرح جهاد تامین آب کلید خورد و همچنان در حال پیگیری است. به طور جدی .


جهاد ابررسانی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی سیستان و بلوچستان است و یکی از پروژه های مهم در حال اجرا برای کاهش تنش آبی در استان محسوب می شود.

هزار و 751 روستا در سیستان و بلوچستان مشترک است


حسین مدرس حیبانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با تلاش دولت سیزدهم قرارگاه جهادی آبرسانی راه اندازی شد و 1751 روستا از توابع استان سیستان و بلوچستان هستند.


وی ادامه داد: دو ویژگی مهم سیستان و بلوچستان جوان بودن جمعیت و جمعیت زیاد روستایی است که نشان می دهد باید خدمات زیادی به دهستان ارائه کنیم.


استاندار خاطرنشان کرد: تامین آب یکی از عواملی است که برای جلوگیری از مهاجرت به آن نیاز داریم.


مدرس حیابانی افزود: از مجموع 1751 روستای طرح جهاد آبرسانی، 81 روستا به طور کامل آبرسانی شده و برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از منابع جدید آبی در دستور کار قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی بزرگترین پروژه آبرسانی تاریخ جمهوری اسلامی در استان است، خاطرنشان کرد: برای تامین آب استان به طور همزمان چندین مسیر دیگر را ادامه می دهیم. که خط انتقال آب از دریای عمان است.


مدرس حبانی گفت: مهمترین مشکل این استان کمبود آب است که در دولت سیزدهم و تاکید رئیس جمهور بر تامین آب مورد نیاز منطقه با اجرای کوتاه مدت، میان مدت و کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفت. برنامه های بلندمدت مردم را به آینده ای روشن امیدوار کرد. گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح ها دیگر توسعه و پیشرفت منطقه آرزوی مردم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید