بزرگداشت شهدا باید با ابتکاراتی مانند تحلیل جامعه شناختی زمانه ادامه یابد

ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779686

ضرورت تحلیل جامعه‌شناختی و روان‌شناختی نقش عنصر دین در پاسداری مقدس؛

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ستاد کنگره 3535 شهید استان زنجان که در 24 مهرماه 1400 برگزار شد، صبح امروز (پنجشنبه) در محل این همایش منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ستاد کنگره 3535 شهید استان زنجان که در 24 مهرماه 1393 برگزار شد، صبح امروز (پنجشنبه 6 آبان) در محل این همایش منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به تمایزات فراوان زنجان در عرصه های علمی، عملی و اجتماعی و معرفی چهره های شاخص به نام شهید هسته ای نامدار شهریاری، گفتند: شهدا در رأس افتخارات زنجان قرار دارند.

رهبر معظم انقلاب شهدا را برگزیدگان خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت قله ای است که بدون اخلاص و ایثار، حقیقت و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم و پیگیری عدالت و دین. مدیریت است.

وی برگزاری همایش های یادواره شهدا را وظیفه و مهربانی بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: پس از گذشت چندین سال از پاسداشت شهدا باید با ابتکاراتی همچون تحلیل جامعه شناختی و روانشناختی خاطرات، روند یاد و خاطره شهدا ادامه یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از غفلت‌کنندگان از نقش دین در ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، گفتند: ریشه در نگاه دینی و انجام تکلیف در قبال رضای الهی و همه این حالات و احساسات خانواده‌های شهدا دارد. شایسته تحلیل هستند

وی همچنین خدمات بی نظیر مردم در حاشیه دفاع از جهان از قبیل تهیه آذوقه و آذوقه رزمندگان، شستن لباس و تشییع پیکرهای عظیم و به یاد ماندنی شهدا را از مشکلات مغفول دانسته و باید ثبت و به آن توجه شود. . چه افتخاری برای یک شهر و کوچه ها و کوچه هایش بالای نام یک شهید بزرگ و فداکار. شهر باید به نام شهدا مزین شود و شوراهای شهر بدانند شهر به نام چه کسی افتخار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید