بسترهای داخلی و خارجی قانونی شود/ ارائه اینترنت پرسرعت از وظایف قانونی دولت است


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906974

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه باید بسیاری از بسترهای ایرانی و خارجی برای ایجاد رقابت آماده شود، گفت: اگر رقابت ایجاد شود کیفیت بالاتر و بستر قدرتمندتر می شود، خلاف قانون دیگری است. پلت فرم استفاده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای ارائه اینترنت پرسرعت با پهنای باند بیشتر و خدمات بهتر داریم، گفت: ارائه اینترنت پرسرعت وظیفه قانونی دولت است اما در گذشته در این زمینه کوتاهی شده است. از سوی دیگر دسترسی به اینترنت پرسرعت باید فراهم شود.» قانونی باشد

وی افزود: در حالی که از پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ خواسته شد تا قانونی باشند و مسئولیت‌پذیر باشند، اما این پلتفرم‌ها نه تنها مسئولیت‌پذیری خود را اعلام نکردند بلکه در ایجاد اغتشاشات نقش داشتند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه هیچ دولت و قانونی قانونی نبودن تریبون ها را نمی پذیرد، گفت: دولت وظیفه تهیه و ارائه تریبون را دارد چرا که تنها دو تریبون تهیه شده است. سپس مورد سوء استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بسیاری از بسترهای ایرانی و خارجی باید برای ایجاد رقابت آماده باشند زیرا اگر رقابت ایجاد شود کیفیت بالاتر و قدرتمندتر می شود و از بسترهای دیگر برخلاف قانون استفاده می شود.

باقری گفت: گلایه ای که ما از دولت داریم این است که چون در گذشته برنامه ریزی نشده بود، مردم فضای کسب و کار را در دو سکو محدود کردند و بنا به دلایلی آن پلتفرم محدود و مسدود شد و باعث قفل شدن آن شد. تجارت به مردم تبدیل شده است.

وی گفت: با نرم افزارهای جدید و قدیمی سخت در تلاش هستیم تا این مشکل را به سرعت حل کنیم، البته داخلی یا خارجی بودن نرم افزار فرقی نمی کند اما به هیچ کدام اهمیت نمی دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید