بسته آموزش محیطی پیش دبستانی در کوم ارائه شد


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855424

همزمان با هفته محیط زیست بسته آموزش محیط زیستی شامل دو کتاب و دو سی دی آموزشی روز یکشنبه با حضور مسئولان محیط زیست و آموزش و پرورش استان کوم ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کوم در این مراسم که در سالن همایش های اداره کل حفاظت محیط زیست استان کوم برگزار شد، گفت: موضوع حفاظت از محیط زیست برای دیروز و امروز نیست، موضوع ثابت است. مشکلی که باید بین افراد حل شود. «جامعه باید نهادینه شود و همه باید از آن آگاه باشند.

محسن رمضان بیگی با بیان اینکه آموزش های زیست محیطی باید از خانواده شروع شود، فضای دانش آموزی را بهترین راه برای فرهنگ سازی محیط زیست در جامعه دانست و گفت: مطمئنا امروزه همه می دانند که با کمی دقت و بی توجهی به محیط زیست چه مشکلات جدی که با آن روبرو هستیم

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی مناسبی برای آموزش محیط زیستی مناسب به دانش آموزان داشته باشیم، گفت: کودکان باید با اصول و مفاهیم محیط زیست آشنا شوند و به تمرین دانش خود تشویق شوند.

معاون آموزش و پرورش استان کوم با اشاره به اقدامات و برنامه های مشترک بین دو سازمان آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تعداد دانش آموزان در کوم تقریباً همه شهروندان استان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. این یک مشکل در توسعه آموزش است.» تأثیر آن بر محیط زیست بسیار مؤثر است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات آموزشی در دوران تاج نشینی، بیشترین آسیب را به مجموعه های این ویروس شوم نظام آموزشی کشور می داند و می گوید: در دوره تاج نشینی تعلیم و تربیت به تعویق افتاد و آسیب های جسمی و روحی زیادی به آن وارد شد. در بین دانش آموزان ایجاد شده است.”

در پایان این مراسم از 11 دانش آموز برگزیده استان کوم که در نوروز 1401 در قالب برنامه ای مفرح در مسابقات کشوری “دانش آموز، محیط زیست دوستانه” شرکت کرده بودند با اهدای لوح سپاس و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید