تعیین وضعیت معلمان حقوق تدریس، مربیان پیش دبستانی و نیروهای جنبش

تعیین وضعیت معلمان حقوق تدریس، مربیان پیش دبستانی و نیروهای جنبش

یوسف نوری در گفت وگو با ایسنا، به تشریح وضعیت تامین معلمان در سال تحصیلی جدید پرداخت و اظهار کرد: امسال 34 هزار و 813 نفر نیروی جدید از ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (افراد قبول شده در آزمون استخدامی) داریم.

هر چقدر هم برای کاهش تراکم جمعیت طبقاتی تلاش کنیم، امکان پذیر نیست

وی افزود: 25 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به جمع ما اضافه خواهند شد. حدود 20000 نفر وضعیت شهدا و نیروهای انتصابی جدید را تغییر داده اند. 15 هزار دانشجوی سال چهارم دانشگاه فرهنگیان نیز ترم آخر را در تابستان به صورت فشرده سپری کردند و از اول مهرماه با راهنمایی معلمان مدرسه به مدارس رفته و دوره های کارورزی را انجام می دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در واقع در سال جدید 95 هزار نفر به معلمان رسمی اضافه می شود که از این تعداد نفرات جدید 75 هزار نفر هستند، اظهار داشت: ما خیلی تلاش می کنیم تا مقداری از تراکم را کاهش دهیم اما هر چه باشد. انجام می دهیم، ما به آنجا نمی رسیم.

جمعیت شهرهای پیرامونی تهران منفجر شد

پیشنهاد ارجاع اتباع خارجی به شهرهای نیازمند نیروی کار

نوری ادامه داد: یکی از مشکلات ما مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ از جمله تهران است. به عنوان مثال شهرستان ملارد در حال حاضر از نظر جمعیتی در حال انفجار است. محیط آموزشی را نمی توان به سرعت ایجاد کرد. شهریار و قدس و البرز هم همینطور. در سیستان و بلوچستان هم همین وضعیت را داریم. شهروندانی هم داریم که وارد حاشیه شهرها می شوند. پیشنهاد ما این بود که شهروندان را به نقاطی که نیاز به نیروی کار وجود دارد اعزام کنیم و بتوانیم به آنها خدمات ارائه کنیم که در این خصوص با مسئولان مربوطه مکاتبه کرده ایم و در حال بررسی است و امیدواریم در آینده انجام شود.

تعیین تکلیف نیروهایی که بعد از سال 2019 وارد آموزش می شوند

ما قانون جذب 92 به بالا نداریم

وی همچنین درباره وظایف معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و نیروهای نهضتی که بعد از سال 1398 وارد آموزش و پرورش شدند، گفت: بله، خیلی ها می پرسند تکلیف نیروها بعد از سال 2019 چه می شود، طبق قانون باید اینها را تعیین می کردیم. افرادی که قراردادشان قبل از سال 2019 تا امسال است. این کار پارسال انجام شد و مبنایی نداریم. قانونی تصویب کرده بودند و این قانون از سال 1398 اجرا نشد، ما تعیین تکلیف کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قانون اجازه داد و ما انجام دادیم. برخی از آنها کلاس های بالاتری نبودند که در ماه اکتبر وارد کلاس می شوند. اما قانونی برای جذب 92 به بالا نداریم در حالی که فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان موظف به جذب هستیم.

فقط نیمی از معلمان با حقوق بازنشستگی می خواهند بازنشسته شوند

امکان افزایش حقوق کارکنان دولت

نوری همچنین وضعیت خروج از نیروی کار و تعداد مستمری بگیران در آموزش و پرورش را در سال جاری بیان کرد: تعداد همکارانی که امسال به سن بازنشستگی می رسند 88 هزار نفر است اما آنچه تاکنون دیده ایم این است که کمتر از نیمی از آنها درخواست بازنشستگی

وی افزود: ما از یک سو کاربرد رتبه بندی و بهره گیری از آن را در محاسبه دو سال آخر خدمت برای برقراری مستمری داریم و از سوی دیگر بسیاری از همکاران ما علاقه مند به حضور در نظام آموزشی هستند. و به خدمت خود ادامه دهید. بسیاری از آنها زیر 50 سال سن دارند و می خواهند در سیستم بمانند که ما از آنها استقبال و تشکر می کنیم. علاوه بر این، احتمالاً افزایش حقوق دیگری برای همه کارمندان دولتی که مایل به استفاده از آن هستند، وجود دارد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، البته به دلیل خروج 72 هزار نفر از گروه در سال گذشته، کماکان کمبود نیرو وجود دارد که از راه های دیگری جبران شده است.

دیدگاهتان را بنویسید