تطبیق مجوز ۱۷۰۰ کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برای تطبیق مجوزهایی که متولی آنها بهزیستی و یا نهادهای دیگری بوده‌اند اقدامات ویژه‌ای انجام دادیم و حدود ۱۷۰۰ واحد کودکستان و پیش‌دبستانی تطبیق مجوز داده و مجوز لازم را دریافت کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار
اصفهان
خبرگزاری موج


،  محمدرضا ابراهیمی، در برنامه رادیویی سلام اصفهان، اظهار داشت: آموزش و پرورش متولی و مسئول تمام کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها و هر نوع آموزش و پرورش زیر بیست ۲۰ سال است و واحدهای متقاضی فعالیت مجوزهای لازم برای فعالیت را باید از آموزش و پرورش اخذ کنند.

وی ادامه داد: برای تطبیق مجوزهایی که متولی آنها بهزیستی و یا نهادهای دیگری بوده‌اند اقدامات ویژه‌ای انجام دادیم و حدود ۱۷۰۰ واحد کودکستان و پیش‌دبستانی تطبیق مجوز داده و مجوز لازم را دریافت کرده‌اند.

ابراهیمی اذعان داشت: لیست کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌های مجاز در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در اوایل تابستان امسال بارگذاری شده و خانواده‌ها برای بررسی اینکه فرزندشان در مراکز مجاز در حال تعلیم و تربیت است می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: محتوای آموزشی در این واحدها در حوزه مهارتی است و خانواده‌ها در نظر داشته باشند که قرار نیست در دوره کودکستان و پیش از دبستان آموزش‌های دبستانی ارائه شود و این آموزش‌ها زمان خاص خود را دارد و از اول دبستان آغاز می‌شود.

وی متذکر شد: قانون اول مهر برای ورود به مدرسه جاری است و خللی به آن وارد نیست لذا سن ورود به مدرسه و دوره پیش‌دبستانی موردتوجه خانواده‌ها باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تربیت دینی و اخلاق محور با رویکرد تقویت نماز جماعت مدارس در نظر گرفته شده است، تقویت حضور دانش‌آموز در نماز جماعت همراهی خانواده را هم نیاز دارد و ارتباط خانواده و دانش‌آموزان و مدرسه با مسجد در راستای تربیت دینی مورد تأکید است.

 




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید