رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان

مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان خبرداد؛

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف، ۱۵۹.۹ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۱۱۵ شهرِ این استان به ارزش بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است، اظهار کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند. 

وی اذعان داشت: در نیمه نخست سالجاری ۱۵۹.۹ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۱۱۵ شهرِ این استان، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شده است گفت: بازگشت این اراضی به بیت المال با اجرای ۱۲ فقره حکم قطعی قضایی و ۴۳ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.   

وی افزود: با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۶.۸ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شد که ارزش آن در مجموع ۸۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. 

قاری‌قرآن ادامه داد: ۱۵۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان نیز رفع تصرف فوری شده است که مطابق با برآوردهای بعمل آمده ارزش آن بیش از ۱ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان است. 

وی بیان کرد: علاوه بر این موارد با پیگیری‌های بعمل آمده در شش ماهه ابتدای سالجاری پنج فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: بمنظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که براین اساس در نیمه نخست سال جاری جهت اطلاع‌رسانی با نصب ۶۱ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.  

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید