بسیاری از قوانین، مقررات و تصمیمات باعث ایجاد محرومیت می شود

ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792818

رحیمی نسب کارشناس امور اجتماعی یزد گفت: بسیاری از قوانین، مقررات و تصمیمات محرومیت هایی ایجاد می کند که باید از اجرای آن جلوگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدحسین رحیمی نسب امشب در دیدار با رئیس جمهور با کارشناسان حوزه های مختلف استان یزد، اظهار کرد: 40 سال از انقلاب می گذرد و دستگاه ها و نهادهای مختلف در راستای محرومیت زدایی گام برداشته اند اما همچنان شاهد هستیم. محرومیت زیاد است. باید ریشه کن شود و آسیب شناسی شود.

وی ادامه داد: باید تعادل محرومیت و محرومیت را به هم بزنیم و باید در اصول اولیه محرومیت زدایی بیشتری از عملیات ایجاد کرد.

رحیمی نسب گفت: بسیاری از قوانین، مقررات و تصمیمات محرومیت هایی ایجاد می کند که باید از اجرای آن جلوگیری کرد.

کارشناس امور اجتماعی یزد بر لزوم اقدام برای کاهش نفوذ محرومیت به جامعه و محدود کردن طرح ها و برنامه هایی که یا افراد جدیدی را به فقرا اضافه می کند و یا بر عمق محرومیت دیگران می افزاید، تاکید کرد.

وی گفت: یکی از راه های کنترل، تعریف پیوست فرهنگی و در نظر گرفتن سهم محرومیت است که اگر به این بحث توجه شود محرومیت کاسته و محرومیت زدایی تسهیل می شود.

رحیمی نسب بر لزوم تقویت بسیج سازندگی تاکید کرد و گفت: این نهاد می تواند به کاهش محرومیت کمک کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 30 هزار نفر در استان یزد تحت پوشش مددکاری اجتماعی، 50 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و 6 هزار نفر در نوبت خدمت هستند که از دولت می خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید