بسیج با ظرفیت مردمی وارد همه عرصه ها شد

ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785906

سرهنگ بازگیر گفت: بسی با ظرفیت مردمی وارد همه عرصه ها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، سرهنگ ماشالا بازگیر در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج گفت: اکنون رسانه ها پیشتاز هستند و خبرنگاران و فعالان در فضای مجازی و قلم ها نمایندگی جمهوری اسلامی را در چهره ارائه می کنند. از دشمن با حضور نخبگان، نمایندگان رسانه ها و نویسندگان، پاسخ دشمنان در صحنه جنگ نرم لحظه به لحظه و به موقع داده می شود.

وی افزود: در پنجم آذرماه سال 58 سازمان بسیج به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد، جمهوری اسلامی در آن زمان نیاز به ظرفیت مردمی داشت و امام خمینی (ره) با تفکر الهی دستور تشکیل بسیج را دادند و بسیج شروع به فعالیت کرد. با تصویب مجلس در آذرماه 58. بسیج در کنار نیروهای زمینی، هوایی، هوایی، دریایی و مقاومت یکی از پنج نیروی سپاه پاسداران است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: رسالت سازمان مستضعفین جمع آوری، سازماندهی و مدیریت بسیجیان است. حضرت امام در ابتدای تشکیل بسیج مستضعفین می فرمایند بسیج ارتش مخلصانه در پیشگاه خداوند است و رهبری می فرمایند بسیج امنیت 360 درجه است. هر گونه بحران در کشور، بسیج در همه عرصه ها با ظرفیت مردمی؛ او رسید.

وی افزود: اصول بسیج در تمدن نوین اسلامی در درجه اول نوسازی، تجدید قوا و آمادگی برای حضور در همه عرصه ها و در محله بعدی کلید طلایی حل مشکلات کشور و انجام کارهای بزرگ در مدت زمان کوتاه است. زمان، به عنوان مثال در تاج، سیل و تامین آب خوزستان شاهد حضور چشمگیر بسیج بودیم.

بازگیر بیان کرد: گسترش چتر بسیج و بازکردن درهای بسیج به روی مردم، حفظ کرامت انسانی و حقوق بشر و ارائه خدمات بی دلیل به مردم از دیگر اصول بسیج در کشور است.

فرمانده سپاه خرم آباد برافراشتن پرچم در الگوسازی برای انسان ها و بسیجیان و صاحب هنر تبدیل تهدیدها به فرصت را مانند دیگر اصول اساسی بسیج دانست و گفت: سردار بزرگ شهید سلیمانی فرمودند باید بهترین فرصت تهدید را پیدا کنیم.

وی گفت: تصویر آرمانی بسیج در افق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و حضور جمعی 8 میلیونی جوان نخبه انقلابی در پای کراز از دیگر اصول ذکر شده در سند چشم انداز بسیج است. یعنی کیفیت نیروی انسانی بسیج وگرنه راهبرد اصلی در دستور کار تحقق بسیج چند ده میلیونی است.

بازگیر بیان کرد: جوانان پیشرو و پیشکسوتی که در جریان جهانی شدن فکری و اجتماعی در اجرای اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی پیشتاز این عرصه هستند و در رسیدن به قله های معرفت پیشرو هستند.

وی حضور جمعی از حکما و اندیشمندان در اتاق فکر و رهبری در عرصه های معنویت و بصیرت دینی را از دیگر عرصه های حضور بسیج برشمرد و گفت: مسجد قلعه و پایگاه مقاومت در مسجد است. قلعه علم و عمل و بصیرت. .

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: بسیج در حال جمع آوری امکانات و همه فرصت ها برای رسیدن به اهداف اسلامی است. در صورت لزوم، نیازها بلافاصله ارزیابی می شوند. در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از همه ابزارها با همکاری ارگان ها، نهادها و ادارات برای حل مشکلات و مشکلات با استفاده از گروه های جهادی استفاده می شود.

وی افزود: بسیج دارای جریان های مردمی خودجوش است. در خرم آباد بیش از 5000 بسیجی و شبه نظامی در قالب گروه های جهادی سازماندهی شده اند. کار جهادی از ایمان است. اگر جهادگران در کشور کار نکنند پیشرفتی حاصل نمی شود.

بازگیر گفت: تفکر بازی فراتر از جناح بندی سیاسی و محقق دموکراسی است. وقتی مردم برای جمهوری اسلامی به انتخابات می آیند، تصمیم می گیرند وقتی بسیج برای ارائه خدمات وارد محلات می شود، از مردم بپرسد که به چه خدماتی نیاز دارند، نیازسنجی شده و بر اساس نیاز مردم خدمات ارائه شود.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: بسیجیان در برخی موارد و جهت گیری ها رهبر، فرمانده ما هستند و هنگام نیازسنجی مردم به ما می گویند که مثلاً افراد جامعه چه نیازی دارند. وی افزود: این نشان دهنده اوج دموکراسی در کشور است، بسیجیان در بحث سیل سال 97 در شهر خرم آباد علاوه بر کمک و نجات با نیازسنجی خدمات بهتری به مردم ارائه کردند و یا در بحث کرونا متاسفانه خیلی ها نتوانستند با مردم تاج ارتباط برقرار کنند، اما بسیجیان با روحیه جهادی به بیماران تاج خدمات رسانی می کردند.

وی گفت: بسیجیان علاوه بر رسیدگی به مردم در طرح واکسیناسیون، در طرح کرونای رویایی شهید سلیمانی نیز حضور فعال داشته اند. در پنجمین پیک که اوج تاج بود بسیجی در درمانگاه شهید امیری خرم آباد مستقر شد که کادر درمانی را در کمک به بیماران تاج دار یاری رساند.

بازگیر گفت: سپاه خرم آباد با راه اندازی خط تلفن با مردم در ارتباط بود و اگر توان مالی نداشت یا می آمد یا تماس می گرفت، حمایت مالی و خدمات رسانی می کردیم. همه این کارها را بسیجی ها انجام دادند و پایه گذار آن ها هستند. در خیلی جاها آسیب شناسی کردند، عمل کردند، همکاری کردند و حتی برنامه هایی اجرا کردند که در استان و خرم آباد بسیار مفید بود.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: نیروی مقاومت بسیج مروج نظام اسلامی است و دستگاه های مسئول را در پیشگیری از انحرافات و رهبری و همگام سازی ملت های مسلمان و مظلوم در سراسر جهان یاری می کند و برای آنها الگو قرار می دهد. برای ایجاد تمدن نوین اسلامی».

وی افزود: در کشورهای اسلامی قبل از اینکه سردار سلیمانی گروه های مقاومت اسلامی را راه اندازی کند، شاهد گروه هایی به نام های حیدریون، کاظمیون و فاطمیون نبودیم. اما اکنون در افغانستان، در سوریه، در لبنان، و در هر جایی که مظلومان به دنبال کمک هستند. بسیج حضور دارد. اکثر مدافعان و شهدای مدافع حرم ما در کشورهای خارجی بسیجی هستند.

بازگیر خاطرنشان کرد: در سند انقلابی 10 ساله بسیج که به امضای رهبری رسیده است، 4 راهکار پیش بینی شده است. راهبرد اول بسیج دهها میلیونی، راهبرد دوم تسریع بسیج، راهبرد سوم گسترش و تعمیق گفتمان مقاومت و ارتقای دفاع و امنیت انقلاب اسلامی و راهبرد چهارم تعالی سازمانی و آموزش بعد نهادی و مردمی بسیج.

وی افزود: انقلاب اسلامی مرز ندارد. هر جا که نیاز به مقاومت اسلامی باشد، بسیج است. با این الگوسازی بسیج مبتنی بر ایمان است و به عنوان یک نیروی قوی در کشور الگویی برای کشورهای جهان اسلام می شود. بسیج عملگرا است و به عمل خود معتقد است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با اشاره به شعار محوری هفته بسیج گفت: بسیج پراکنده ترین مردم است، بسیج; «اقتصاد مقاومتی»، «بسیوس; علم و پژوهش، «بازی، عدالت و مبارزه با فساد»، «بازی; «عزت و تمایز ملی با دشمن»، «بسی; استقلال و آزادی “” بسیج; سبک زندگی «و» بسیج; «معنویت و اخلاق» به ترتیب شعارهای ایام هفته بسیج در سال 1400 است.

وی با برگزاری جلسات بصیرتی، تعطیلی 18 واحد کمیته مددجویان طرح شهید کاظمی، افتتاح کانال های آب در کشاورزی، افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و توزیع بسته های معیشتی، وام کاری، تربیت جهادگران بسیجی ، بازی زنگ بسیج در مدارس به صورت مجازی، قدردانی از فعالان طرح شهید سلیمانی، تجلیل از خانواده شهدای حافظ سلامت، فضاسازی پایگاه های مقاومت بسیج از مهمترین برنامه های اولین روز هفته بسیج است.

بازگیر گفت: راه اندازی نمایشگاه مخترعان و مبتکران، معرفی و مشارکت بسیجیان برگزیده در جشنواره علم و فناوری و تجلیل از نخبگان، ایجاد نمایشگاه محصولات توانمندسازی در سطح حوزه، معرفی اسوه. پایگاه ها از برنامه های اسوه است دومین روز از هفته بسیج در خرم آباد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: اعزام گروه های جهادی به مناطق پاکسازی شده، اجرای طرح کرامت در حاشیه شهر، استقرار خدمت در حاشیه و برپایی موکب از برنامه های سومین روز است. بسیج با حضور مسئولین شهرستان چهارمین روز از برنامه های این شهرستان است.

وی افزود: برگزاری رزمایش تجدید وفاداری و میثاق با ولایت، برگزاری نمایشگاه و ایستگاه های فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری یادواره شهدا نیز برای پنجمین روز تدارک دیده شده است.

بازگیر گفت: تجلیل از خانواده های معظم شهدا، نشست تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق، همایش خادمان شهدا، سمینار پیشگیری از اعتیاد، جشنواره سواد رسانه ای رزمندگان مجازی، برنامه های روز ششم و دعای پرفیض، همایش پیاده روی خانوادگی با حضور در نماز جمعه با سخنرانی فرماندهان حوزه، برپایی ایستگاه سلامت و فرهنگی در مسجد الغدیر خرم آباد را از برنامه های آخر هفته بسیج در خرم آباد دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید