بسیج مردانگی و همت برای رسیدن به عزت و عظمت است / کشور با کار و فعالیت آباد می شود.


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912669

دری نجف آبادی گفت: اگر می خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید تلاش مضاعف کنیم چرا که کشور با کار و فعالیت رونق می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در جمع مدیران و اعضای بسیج صنعت، پالایشگاه و نیروگاه پتروشیمی شازند گفت: بسیج مردانگی و مردانگی است. غیرت پیشرفت و رسیدن به عزت و عظمت و بسیج یعنی جهاد علمی، دانشگاهی و اقتصادی و فعالیت های دانش بنیان که امروز مایه مباهات کشور است.

وی با بیان اینکه امروز محدودیت شدید منابع آبی داریم و در صورت مساعد نبودن بارندگی ها با مشکل مواجه می شویم، تصریح کرد: تصفیه فاضلاب پالایشگاه و پتروشیمی که ظرفیت بسیار خوبی دارد و 100 هزار متر مکعب آب را بر می گرداند. آب جدید به چرخه استفاده مجدد، یکی از مشاغل مهم است. باید برای اجرای آن تلاش کرد.

دری نجف آبادی ادامه داد: انتقال آب از دریا به ازای هر مترمکعب بیش از 4 دلار هزینه دارد و باید انرژی ارزان ایران باشد در حالی که اگر قیمت بین المللی را در نظر بگیریم هزینه ها بسیار بالاست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه کارگران ما و همه باید بهره وری خود را افزایش دهند افزود: اگر می خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

عضو شورای امکان سنجی گفت: کره جنوبی که در صنعت خودروسازی و کشتی سازی از ما عقب بود اما اکنون در 10 صنعت بزرگ دنیا در بین بزرگترین کشورهای صنعتی حرفی برای گفتن دارند زیرا راندمان را افزایش داده اند و 9 تا 10 ساعت کار می کنند. از کار مفید

وی افزود: ترکیه در تولید خودرو از ما جلوتر است و سال گذشته 2.3 میلیارد دلار صادرات داشت اما از هرچه درباره کارخانه های خودروسازی گفتیم خسته شده ایم.

دری نجف آبادی با بیان اینکه کشور با کار و فعالیت رو به رونق است، خاطرنشان کرد: واحدهایی در کشور به ویژه استان مرکزی داریم که گنجینه هستند اما این ظرفیت ها در حال پوسیدن است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه نباید به ستون فقرات نظام آسیبی وارد شود، گفت: اگر می خواهیم کشور به توان لازم برسد باید فداکاری کنیم و اگر خواهان اشتغال سالم و مولد هستیم باید جرات داشته باش

امام جمعه اراک اذعان داشت: عده ای که فقط توقع دارند اما کارآمد نیستند سربار جامعه هستند پس باید کار را به افراد شایسته بسپاریم، سر سفره نشستن هنر نیست، هنر این است که سفره ای درست کنیم که عده ای از این سفره نان خواهند خورد.

وی خطاب به حاکمان خاطرنشان کرد: ما مسئولیت انجام کارهای بزرگ برای جامعه را بر عهده گرفته ایم بنابراین باید برنامه ریزی کنیم که تا چه اندازه بتوانیم از ظرفیت موجود استان برای پیشرفت استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ظرفیت ارزشمند صنایع بزرگ استان افزود: متاسفانه به دلیل اختلاس ها و انتقال های بی اساس، صنایعی مانند آذرآب با مشکل مواجه شدند و تا امروز سقوط کردند.

دری نجف آبادی بر لزوم توجه به سرمایه گذاری در کشور تاکید کرد و افزود: سیاست های برنامه هفتم به دولت کمک می کند، باید به جایی برسیم که صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری و صدها هزار شغل سالم ایجاد کنیم. در کشور تا دولت مجلس و همه نهادها در مسائل حاشیه ای دخالت نکنند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید