بصیرت، راستگویی و اطاعت از رهبری سه راه مقابله با اغتشاشات است

ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796503

حسین مظفر با بیان اینکه نهم دی ماه سالروز حماسه آفرینی ملت ایران و سالروز میثاق بزرگ و جاودانه ملت با رهبری، انقلاب و آرمان های شهداست؛ فرمود: اولین راه مقابله با آشوب و آشوب، بصیرت است; دوم بحث حق است، قهرمانان هرگز ملاک قانون نباشند و سوم اطاعت از رهبری.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ حسین مظفر امشب در مراسم حماسه 18 آذر در مصلی امام خمینی (ره) ساری با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، خانواده معظم شهدا و مردم استان مازندران؛ وی گفت: در سالروز حماسه 18 دی، سالروز حماسه آفرینی ملت ایران، سالروز میثاق بزرگ و جاودانه ملت با رهبری معظم، انقلاب و آرمان شهدا، سالروز میثاق هستیم. این ملت قهرمان اعلام کردند و در مقابل مخالفان و مخالفان ایستادند و با صدای بلند اعلام کردند که این ملت در مقابل هرکسی که بخواهد در مقابل این انقلاب و نظام بایستد خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه مردم نشان داده اند که این نظام و انقلاب همچنان زنده و پویا است، گفت: وی افزود: فکر می کردند مردم به خاطر مشکلات کشور سرد شده اند و با نظام و انقلاب بیگانه اند و این بهترین راه برای جدایی ملت از رهبری، نظام و انقلاب است. اما مردم باید نشان دهند که اینطور نیست.”

یکی از اعضای شورای تشخیص خاطرنشان کرد: بر خود لازم می دانم در این شرایط حساس به یکی از وقایع تاریخی اشاره کنم تا درس عبرتی برای ما باشد و بدانیم اتفاقاتی که در هر زمان رخ می دهد، اتفاق جدیدی نیست. ریشه در گذشته دارند و حق و باطل همیشه در تقابل با یکدیگر هستند.

وزیر ادامه داد: در طول تاریخ همواره مشرکان و یاغیان بوده اند و همواره قربانیان و فداکاری هایی علیه آنان بوده است.

مظفر گفت: آشنایی ما با وقایع گذشته می تواند برای ما به ویژه نسل جوان مان درس عبرت باشد و در طول تاریخ همواره شاهد ظلم و ستم حق بوده ایم و شاهد بوده ایم که یاغیان و متخلفان همواره در این حوادث حضور دارند. “

وی گفت: حضرت در زمان خلیفه امیرالمومنین(ع) با سه گروه کفار کاستین و مارکین مواجه شد و این حوادث به گفته ایشان در تاریخ تکرار می شود و همانطور که دیدیم این شورش ها به موقع فوران کرد. امام راحل (ع) آیت الله خامنه ای بوده و بعد از آن هم خواهد بود.

عضو شورای تشخیص مقتضیات با بیان اینکه همیشه شورشیان علیه جبهه حق وجود دارند. وی بیان کرد: باید از این وقایع تاریخی و گذشته درس بگیریم و از آن به عنوان چراغ راه و با بصیرت استفاده کنیم، بدانیم کجا باید حمایت کنیم، کجا باید دفاع کنیم، کجا صلح کنیم، کجا باید فریاد بزنیم. جایی که باید صلح کنیم؛ البته در طول تاریخ همواره تقابل حق و باطل وجود داشته است; اما هر جا که این تقابل آشکار بود، حق در یک سو و پیشتاز در سوی دیگر بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اما در جاهایی که عصیان و حق و باطل با هم ترکیب می شود، اینجاست که تفاوت حق و باطل سخت می شود و حقیقت پنهان می شود، بنابراین شورشیان همواره برای یافتن حق و باطل در جامعه تلاش می کنند. بیایید با هم بدویم و با گفتن بخشی از حقیقت و بخشی از دروغ، مردم را فریب دهیم.

مظفر گفت: هر جا این اتفاق بیفتد کار برای حق سخت می شود و تنها راه حل در چنین شرایطی بصیرت است.

وی با اشاره به تاریخ طلحه و زبیر و پایان آموزنده آنها افزود: بسیاری از یاغیان در زمان خلیفه امیرالمومنین(ع) یاران پیامبر بودند و با مشرکان جنگیدند، اما پس از رحلت پیامبر، خلیفه ص. امیرالمومنین (ع)؛ طمع و طمع باعث شد که گرفتار شوند و در خط مقدم قرار بگیرند.

یکی از اعضای شورای مناسبت گفت: ما باید از این وقایع تاریخی درس بگیریم و بدانیم که اقدام به موقع بسیار مهم است. خیلی ها به موقع نسبت به عاشورا اقدام نکردند، اما بعد از عاشورا اظهار ندامت کردند و شروع به توبه کردند. کجای توابین و رفقای اباعبدالله(ع) در روز عاشورا اصلا قابل قیاس نیست.

این مقام مسئول گفت: علی (ع) در حال جنگ است، مالک جنگ را فتح می کند، اما عمروعاص طرح قیام کرد و قرآن را سوراخ کرد و چون تشخیص حق از باطل دشوار شد، یاران علی (ع) از جنگ دست کشیدند. .

مظفر تاکید کرد: از تاریخ درس بگیرید و حقیقت را با مردم مقایسه نکنید، حقیقت و حقیقت برای مردم معلوم نیست. شخصیت هایی هستند که باید با حقیقت مقایسه شوند.

فرمود: امیرالمؤمنین (ع) در سایه شورش ها و در این شرایط سخت خطبه ای ایراد کرد که این خطبه می تواند برای ما آموزنده باشد. حضرت فرمود: یا ذلت را انتخاب کن یا شمشیر را از غلاف بیرون بیاور و حیات بیافری. این خطبه تاریخی روحیه حماسی در ارتش ایجاد کرد و ارتش با حمله به جبهه باطل آنها را شکست داد.

یکی از اعضای شورای تشخیص خاطرنشان کرد: عده ای نیز در این موضوع خط خود را از امام جدا کردند و گروهی تشکیل دادند که با وجود نارضایتی امیرالمومنین علیه السلام به ماجرای حکمیت و انتخاب ابوموسی اشعری منجر شد. (ع) که فریب ساده لوحی را خورد و پس از این وقایع گروه حرج ادامه یافت و جنگ جمل و نهروان روی داد.

این مقام مسئول بیان کرد: نقشین، قاسطین و مارقین تنها مربوط به زمان امیرالمومنین(ع) نیست، در زمان ما نیز همین گروه ها وجود دارد. الان هم عده ای در فضای مجازی از شطرنج تعریف می کنند، در عصر کنونی هنوز عده ای خاص خوار هستند و در عصر کنونی افراد بی انصاف زیادند، وضعیت آنها تغییر کرده است.

مظفر خاطرنشان کرد: کسانی بودند که در ظاهر بیعت کردند اما بعد تخلف کردند، کسانی که برای ولایت فقیه دل شکستند، الان ولایت فقیه را قبول ندارند و در مقابل ولی فقیه و امام ایستادند و اینها یک نمونه بارز شریر در عصر ما.

وی بیان کرد: ولایت فقیه مقامی است، گاهی در مقام نبوی و گاهی در مقام فرماندهی ارتدکس، گاهی در مقام امام راحل و گاهی در مقام رهبری؛ ولایت فقیه مقامی است. همین نیروهای ولایت فقیه در زمان پیامبر اکنون جزو نیروهای ولایت فقیه در زمان ما هستند.

یکی از اعضای شورای تشخیص گفت: برادران و خواهران راه مقابله با اغتشاشات و اغتشاشات، بصیرت اول است; دوم بحث حق است، قهرمانان هرگز ملاک قانون نباشند و سوم اطاعت از رهبری.

این مقام مسئول اذعان داشت: تنها چیزی که می تواند ما را از ساحل نجات دهد توجه به سخنان امام و رهبر مسلمین است. همانطور که همه قیام ها بعد از رحلت پیامبر و در زمان امیرالمومنین(ع) ایجاد شد، در زمان ما هم همه قیام ها بعد از رحلت امام و در زمان ولی فقیه ایجاد می شود.

مظفر یادآور شد: خوشبختانه ملت قهرمان ما در این مصیبت الهی سربلند بیرون آمدند، در مقابل شورشیان با قدرت ایستادند، در مقابل همه احزاب گردآمده در قیام 88 ایستادگی کردند و از این رو 9 دی روز جدایی حق از باطل بود. روزی که دشمنان علیه ما جمع شدند.

فرمود: ای برادران و خواهران، خداوند کسانی را که در راه استقامت و استقامت کنند یاری می دهد و این وعده الهی است و خداوند وعده داده است که خیانت کنندگان ذلیل خواهند شد و ما کسانی را دیدیم که از این قوم بریده شده اند. و به پای دشمن پناه بردند، خداوند آنها را خوار کرد.

گفتنی است پس از پایان این مراسم پیکر مطهر شهید مدافع حرم مهران عشوری زاده بر دستان مردم شریف و استاندار مازندران تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید