بصیرت مرز بین نخبگان و مردم عادی است. بینش و مدیریت مردم مثال زدنی است


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921270

محمدجواد سجادی گفت: ملت ما وقتی پشتیبان و گوش به فرمان ولایت باشد ضربه نمی خورد و نه از آنها جلوتر هستیم و نه عقب هستیم که ما را از این انقلاب غافل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد سجادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: وقتی از غفلت تاریخی خواص صحبت می کنیم یاد آیه 102 سوره آل عمران می افتیم که به ایجاد تفرقه در اسلام اشاره می کند. جامعه ای که بیشتر توسط خود مسلمانان ایجاد می شود.

و افزود: یادمان باشد که بی توجهی تاریخی به خواص از ابتدای اسلام تا کنون انجام شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم متوجه می شویم که این اساس اختلافی که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده منشأ ضربه هایی است که به جامعه مسلمین اسلام وارد شده است و تاکنون این اختلاف و تفرقه ایجاد شده است. از دشمنان استفاده شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اسلامی از سال 57 تا کنون می بینیم که خیلی ها به نوعی از قطار اصلی انقلاب پیاده شدند و به نوعی فریب خوردند و گوش به فرمان ولی امر انقلاب نشدند که این یک راه است. ولایت مطلقه فقیه که در اوایل انقلاب رهبر کبیر انقلاب امام راحل بود و اکنون این پرچم در دست مقام معظم رهبری است.

وی اذعان داشت: ملت ما با حمایت و گوش دادن به ولایت متضرر نمی شوند و ما نه از آنها جلوتریم و نه عقب هستیم که باعث می شود از انقلاب غافل بمانیم.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: متأسفانه در راستای بحث غفلت اموال، اگر به موضوع فتنه ها در دوره های گذشته نگاهی بیندازیم، می بینیم که تاکنون فتنه های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم که مهم ترین آن فتنه 88 بوده است.

وی گفت: اکنون هجمه های رسانه ای که دشمنان ایجاد کرده اند، هدفشان این است که اتفاقی بیفتد و آرامش ایران اسلامی را به هرج و مرج تبدیل کند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: در صورتی که برخی نخبگان بهتر بدانند که مورد هجوم و نفوذ دشمن قرار بگیرند، در تاریخ اسلام بیشترین ضربه را از نخبگان جاهل خورده ایم.

وی افزود: خواصی که تا امروز پشتوانه مرجعیت و در بطن انقلاب بودند و یادواره شهدا و یاد و خاطره شهدا را تبیین کردند زمان آزادی فرا رسیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در واقع اهمیت و جایگاه بصیرت به معنای بصیرت و درک صحیح از اوضاع است به گونه ای که در قرآن کریم یکی از ویژگی های رسولان الهی داشتن بصیرت صحیح برای آن است. رفتار و جامعه اسلامی و پیروان دین این کارکرد را ایجاب می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید