بعد از جام حذفی برنامه ها خوب پیش نرفت / می خواهم احترام را به فولاد برگردانم

ساعت: 20:01
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784595

سرمربی فولاد خوزستان گفت: دوست داریم به فولاد احترام بگذاریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد نکونام، سرمربی جدید فولاد خوزستان در سایت باشگاه فولاد از برنامه ها و شرایط این تیم می گوید.

فولاد را با قلبم انتخاب کردم

ابتدا از کارکنان کارخانه فولاد و همچنین کارکنان باشگاه تشکر می کنم که دوباره به من اعتماد کردند. خوزستان و فولاد را خانه خودم می دانم. با وجود پیشنهادات دیگری که داشتم، با جان و دل این باشگاه را انتخاب کردم. یکی از دلایل بازگشت من به فولاد احساس مسئولیتی بود که نسبت به این باشگاه و هوادارانش دارم.

یکی از زیباترین لحظات زندگی ام قهرمانی در جام حذفی سال گذشته بود چرا که توانستم لبخند را بر لبان مردم مظلوم خوزستان ببینم. دوست دارم این صحنه حداقل یک بار در زندگی ام به عنوان مربی تکرار شود و دوباره لبخندی بر لبان خوزستانی ها ببینم. می دانم که امید زیادی به فولاد دارند. می دانم که فولاد رگ حیات بسیاری از آنهاست. این مسئولیت ما را دو چندان می کند. بازیکنان فولاد هم در دو سال اخیر متوجه این موضوع شده اند. همه با هم برای فولاد می جنگیم. اکنون زمان اتحاد و نادیده گرفتن برخی از مشاغلی است که می خواهند با بیان آنها به هم بریزند.

هواداران در این جشن غایب بودند

امیدوارم هر چه زودتر درهای ورزشگاه ها باز شود و هواداران بی نظیر فولاد ورزشگاه را در کنار خود داشته باشیم. ما دو عید بزرگ در دوران تاج داشتیم. یکی جشن صعود در آسیا و دیگری جشن قهرمانی جام حذفی. اما هر دو در غیاب هواداران ما که حاملان اصلی این جوایز هستند اتفاق افتاد و این در قلب من و بازیکنان ماندگار شد. امیدوارم امسال در طول مسابقات نفس گرم خوزستانی ها را در کنار ورزشگاه خانگی حس کنیم و از حضور آنها انرژی بگیریم و انشاالله در پایان فصل دو جشنی که در غیاب آنها داشتیم را جبران کنیم.

ما باید فداکاری داشته باشیم

بازی با صنعت نفت معیار خوبی برای این تیم بود و نشان داد که برای رسیدن به آمادگی مطلوبی که در فصل گذشته داشتیم چقدر باید کار کنیم. متأسفانه تیم دوران طلایی تمرینات پیش فصل را از دست داد و برای جبران این تاخیر کار زیادی در پیش داریم. هر تیمی که لیگ را خوب شروع کرد در تمرینات پیش فصل تمرینات جدی انجام داد اما فولاد آن زمان را از دست داد.

ما از همان ابتدا در تیم شعار داریم. فدای فولاد برای شادی دل خوزستانی ها باید از خودمان گذشت. ما باید تا جایی که می توانیم تمرین کنیم، کار کنیم و همه چیز را در برنامه انجام دهیم. از این به بعد تمام تمرکز ما روی فولاد و فولاد است و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنیم.

ما در ابتدای فصل عقب هستیم و باید هر امتیازی را که از دست می دهیم جبران کنیم. پس از قهرمانی در جام حذفی، برنامه ها آنطور که انتظار داشتم پیش نرفت. حالا باید دوباره برنامه ریزی کنیم در حالی که رقبا امتیازات خوبی را جمع کرده اند. ما از نظر بدنی عقب هستیم. اگر به دیدارهای دو فصل اخیر فولاد دقت کنید، از دقیقه 70 به بعد مشکلی از نظر بدنی نداشتیم و یکی از دلایل موفقیت ما همین بود. الان وقت نداریم شروع کنیم باید فورا خود را برای مسابقات آماده کنیم.

آکادمی فولاد را جدی خواهیم گرفت

چند بازیکن موثر و خوب را از دست دادیم. با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، جای خالی این بازیکنان پر نشد. البته ساختار تیم همان قهرمانی در جام حذفی است. این بازیکنان در عمل ثابت کرده اند که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند و نیازی به گفتن نیست. من به این بازیکنان اعتقاد دارم که با تلاش و کوشش می توانند موفقیت های گذشته را تکرار کنند و خدای نکرده با تقویت این تیم در زمستان برای اهداف جدیدتر و بزرگتر بجنگیم.

درست مثل دو سال پیش که سعی کردیم بهترین بازیکنان فرهنگستان فوتبال را به تیم بزرگسالان جذب کنیم، امسال هم این موضوع را جدی گرفتیم. از یک طرف از دست دادن چند بازیکن ناراحتم و از طرف دیگر به فولاد و خوزستان افتخار می کنم که چنین ستاره هایی داشتند که همه در نقل و انتقالات به دنبال آنها بودند.

باید روحیه پیروزی را تقویت کنیم

از روز اولی که به فولاد پیوستم به دلیل نداشتن نماینده در تیم ملی حسادت و ناراحتی داشتم. خوشحالم وقتی همکاری ما تمام شد، چهار بازی برای تیم ملی داشتیم. در پایان فصل دوم به تمام اهدافی که در فولاد داشتیم رسیدیم. وقفه ای در کارمان ایجاد شد و متاسفانه امسال عقب افتادیم.

باید با تلاش زیاد این تاخیر را جبران کنیم. امید ما به نیم فصل دوم جذب بازیکن و حضور با قدرت بیشتر در مسابقات است. در ابتدا باید روحیه پیروزی را در تیم تقویت کنیم. ما رکورد فوق العاده ای در فولاد داشتیم و ماه ها در خانه نباختیم. البته به دنبال رکورد نیستم، اما امیدواریم مانند گذشته فولاد را در آرنا فولاد به تیمی آهنین و شکست ناپذیر تبدیل کنیم.

زمستان مهمی در راه است

در حال حاضر دو نگرانی داریم. اول مشکلات فیزیکی است که برای حل این مشکل باید برنامه ریزی فشرده ای داشته باشیم. دوم فشردگی عجیب کبریت هاست. تلاش کارکنان سازمان لیگ برای تکمیل لیگ برتر و جام حذفی در تیرماه 1411 است و به همین منظور مسابقات جام جهانی در سال آینده برگزار می شود و می خواهند این مسابقات در تقویم نیم فصل لیگ گنجانده شود. در لیگ قهرمانان هم هستیم. این به این معنی است که بازی ها بسیار باریک و نزدیک خواهند بود. باید تا جایی که می توانیم فولاد را تقویت کنیم و به هیچ وجه فرصت نقل و انتقالات را در نیم فصل از دست ندهیم. از این به بعد باید به فکر جذب بازیکنان خوب باشیم. زمستان مهمی در پیش داریم.

ما به موفقیت های کوچک بسنده نمی کنیم

باز هم از همه مردم عزیز خوزستان تشکر می کنم. با تشکر از مراسم استقبال ما می خواهیم احترام به فولاد را برگردانیم. می خواهیم نگاه دیگر باشگاه، بازیکنان و مجموعه فولاد محترم باشد. راه سختی در پیش داریم و همانطور که بعد از فینال جام حذفی هم گفتم موفقیت در این راه جز با سخت کوشی ممکن نیست.

موفقیت برای هیچ کس قطعی نیست، اما با تلاش شبانه روزی و سخت کوشی و دقت می توان آن را افزایش داد. قرارداد من با خوزستانی ها این است که من و بازیکنانم شبانه روز تلاش کنیم تا خوزستانی ها خوشحال و سربلند شوند. خوزستان فوتبالی ترین استان ایران است و باشگاه فولاد که گل سرسبد فوتبال خوزستان است باید به بزرگی عادت کند و همیشه جزو مدعیان باشد.

این وظیفه من و بازیکنانم است که سخت و خستگی ناپذیر برای اعضای تیم کار کنیم و به دستاوردهای کوچک بسنده نکنیم. اعتماد و اعتماد به این بازیکنان و احترام متقابل بین همه دوستداران فولاد از هر قشری و با همه اعتقادات. فراموش نکنیم که در سال های اخیر این پسران تنها کسانی بودند که این افتخار را از خدا گرفتند تا دل خوزستانی ها را شاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید