بلاروس نیز مانند ایران با تحریم های یکجانبه مخالف است


ساعت: 15:46
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906173

وزیر امور خارجه بلاروس گفت: بلاروس نیز مانند ایران مخالف تحریم های یکجانبه است و ما می خواهیم به قوانین بین المللی احترام بگذاریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر امور خارجه بلاروس در بخشی از سخنان خود در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود که در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: بلاروس نیز مانند ایران با تحریم های یکجانبه مخالف است و می خواهیم به قوانین بین المللی احترام بگذاریم.

این دیپلمات ارشد بلاروس با بیان اینکه آسیب زدن به اقتصاد کشورها از طریق تحریم ها به مذاق ما خوش نیامده و آن را محکوم می کنیم، گفت: با این تحریم ها تروریسم اقتصادی علیه کشورهایی مانند ایران و بلاروس در حال رخ دادن است و باید تدابیری اتخاذ شود. ما باید پاسخ مناسبی به این اقدامات یکجانبه داشته باشیم.

وی همچنین به رایزنی های خود با مقامات ایرانی در این سفر اشاره کرد و افزود: در این سفر بر ارتقای سطح روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردیم. به گونه ای که بتوانیم روابط دو کشور را به سمت یک رابطه استراتژیک سوق دهیم.

وی گفت: از همکارم آقای امیر عبدالخیان دعوت می کنم به بلاروس سفر کنند.

وزیر امور خارجه بلاروس همچنین با بیان اینکه سال آینده سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و بلاروس را جشن خواهیم گرفت، گفت: این تاریخ فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد می کند.

وزیر امور خارجه بلاروس با تاکید بر اینکه اراده دو طرف تقویت روابط تجاری و اقتصادی تهران و مینسک است، گفت: پانزدهمین کمیسیون مشترک دو طرف اخیرا برگزار شد و در حال اجرای این توافقات هستیم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که رشد قابل توجهی در حجم مبادلات بین دو کشور ایجاد کنیم. متاسفانه در حال حاضر حجم مبادلات دو کشور برای سطح همکاری های سیاسی ایران و بلاروس مناسب نیست و بسیار کم است و ما تمام تلاش خود را برای بهبود توافقات انجام شده به منظور افزایش حجم اقتصادی و اقتصادی به کار خواهیم بست. روابط تجاری دو کشور مجری و ارتقای سطح روابط.

دیدگاهتان را بنویسید