بلایی که همیشه بر سر پرسپولیس و استقلال تبریز می آید!

بلایی که همیشه بر سر پرسپولیس و استقلال تبریز می آید!

دو تیم فوتبال تراکتور و پرسپولیس روز پنجشنبه در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام به مصاف هم رفتند. این مسابقه زمین های زیادی داشت و چندین بار به دلیل پرتاب سنگ و اشیاء دیگر روی زمین متوقف شد. اوج حواشی این بازی به دقیقه 51 بازی برمی گردد؛ جایی که امید علیچاه کاپیتان پرسپولیس از کوره در رفت و اشیای پرتاب شده را به سمت تماشاگران تراکتور به زمین پرتاب کرد. این اتفاق جنجال زیادی به پا کرد به طوری که تماشاگران تراکتور با پرتاب بطری و سنگ به زمین بازی را 16 دقیقه متوقف کردند. در پایان بازی تماشاگران تراکتورسازی پی در پی اشیا را به داخل زمین پرتاب کردند و بازی را تحت الشعاع قرار دادند تا اینکه در دقیقه 72 داور تیم ها را از زمین بیرون کرد. ضمن اینکه قبل از شروع این دیدار یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس به سختی جایگاه خاصی در بین هواداران تراکتورسازی پیدا کرد.

حاشیه های «شورها» در تبریز همیشه با اتفاقات مختلفی همراه بوده است و بازی های زیادی وجود داشت که شعارها و هیجان این بینندگان باعث درگیری و تنش در بازی ها می شد، اما در برخی بازی ها هیجان و حاشیه تبریز به حدی رسید. اوج گرفت و باعث بروز حوادث ناگوار در داخل و خارج از زمین شد.

در این گزارش به چند بازی حاشیه ای در تبریز می پردازیم؛ مسابقاتی که فراتر از حساسیت بازی دو تیم است، حواشی خارج از زمین و اتفاقات ناخوشایندی را به همراه داشته است.

2 1300

تراکتور صفر – 2 استقلال (هفته بیست و سوم لیگ برتر 91-90)

آبی های صوفیه موفق شدند با 2 گل مجتبی جباری از روی پنالتی به پیروزی برسند و اخراج احسان حاجوسفی در نیمه اول یکی از حواشی قابل توجه این دیدار بود.

در یکی از این پنالتی ها که به سود استقلال اجرا شد، هواداران تراکتور که فکر می کردند داور اشتباهی این تصمیم را گرفته است با پرتاب گلوله های برف و سنگریزه جو بازی را برای دقایقی به هم ریخت و دوربین یکی از عکاسان . وقتی سنگی به او اصابت کرد شکست. در نیمه دوم هواداران تراکتورسازی باز هم صحنه مشکوکی را در محوطه جریمه استقلال دیدند و فکر کردند داور باید به سود تیمشان پنالتی می گرفت. پس از پایان بازی، هواداران تبریزی در حالی که با شعارهای خود داور مسابقه را تهدید می کردند، تعداد زیادی از صندلی های ورزشگاه یادگار امام را شکستند و به زمین انداختند.

25 آوریل 1784

تراکتورسازی نفت تهران 3 – 3 (هفته سی ام لیگ برتر 94-93)

این دیدار به نوعی قهرمان لیگ برتر را مشخص کرد. تراکتورسازی تا پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر بود و با پیروزی مقابل نفت تهران می توانست قهرمان لیگ برتر شود اما نتیجه تساوی در این دیدار سپاهان را قهرمان لیگ کرد. دیدار تراکتورسازی و نفت در حالی که تساوی سه بر سه به پایان رسید، در دقایق اضافه نیمه دوم ذخایر تراکتورسازی از پیروزی این تیم لذت بردند و هواداران تصور می کردند دیدار سپاهان و سایپا با نتیجه دو بر یک به پایان برسد. به 2. راضی بودند اما از سوی دیگر دیدار سپاهان و سایپا با نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید و این امر باعث تعجب تماشاگران شد. و همچنین خبرنگاران حاضر.

پس از پایان بازی، برخی از تماشاگران که ظاهرا از ارزیابی علیرضا فگانی و اعلام سپاهان درباره بلندگو و نیمکت تراکتورسازی ورزشگاه عصبانی شده بودند، صندلی های ورزشگاه را شکستند. هواداران نیز در مقابل ورزشگاه اصلی تجمع کردند و علیه داور شعار سر دادند، هواداران خشمگین به سمت رختکن تیم سنگ پرتاب کردند که در نتیجه تعدادی از هواداران مجروح و به تعدادی از خودروهای پارک شده در داخل ورزشگاه آسیب وارد کردند.

1384

استقلال تهران 2-1 تراکتورسازی (نیمه نهایی جام حذفی 95-94)

این دیدار در دمای 4- درجه در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد و حواشی یک گلوله برفی داشت. هواداران تراکتورسازی در جریان این دیدار به سمت پرویز مظلومی سرمربی وقت استقلال گلوله های برفی پرتاب کردند و حواشی ناگواری ایجاد کردند. همچنین در لحظات پایانی بازی، زمانی که داور شجاع خلیل زاده، بازیکن تراکتورسازی را به دلیل خطا روی جابر انصاری اخراج کرد، راننده تراکتورسازی استقلال را که قبل از خروج از زمین روی زمین افتاده بود، با لگد زد و صحنه زشتی را رقم زد. سابق.

111 اردیبهشت 1888

تراکتور 1-1 پرسپولیس (هفته بیست و هشتم لیگ برتر 98-97)

در این دیدار پرچم ژاپن و تیم کاشیما به ورزشگاه یادگار امام بازگشایی شدند و قبل از شروع بازی بیرون از ورزشگاه یادگار امام در حالی بین هواداران دو تیم درگیری رخ داد که هنوز هواداران پرسپولیس وارد ورزشگاه نشده بودند. آنها بودند. این بازی درگیری های مختلفی در داخل زمین داشت و هر کدام از این درگیری ها جو متشنجی را در ورزشگاه ایجاد کرد و زمین های مختلفی پیرامون این مسابقه ایجاد شد. گل تراکتورسازی در این دیدار باعث پرتاب نارنجک شد و سپس در دقیقه 85 بازی با اصابت کرنر اعلام شده به سود پرسپولیس، هواداران تراکتورسازی با پرتاب سنگ، بطری و اشیاء دیگر به زمین رفتند.

بازیکنان پرسپولیس پس از پایان بازی با اسکورت های ویژه راهی رختکن شدند تا با پرتاب اشیاء مختلف آسیبی نبینند. همچنین یکی از هواداران تراکتور پس از گل این تیم به پرسپولیس شادی کرد و مصدوم شد. او در نهایت با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید