بلومبرگ: ایران می خواهد سامانه اس-400 را از روسیه خریداری کند

بلومبرگ: ایران می خواهد سامانه اس-400 را از روسیه خریداری کند

یک وب سایت تحلیلی مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران خواهان خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 از روسیه است. بر اساس این گزارش، راه اندازی و بهره برداری از سامانه های اس-400 کمتر از دو سال طول خواهد کشید.

فارس: پایگاه خبری و تحلیلی بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ایران خواهان خرید سامانه های پدافند هوایی اس-400 از روسیه است.

بلومبرگ در این گزارش می نویسد علیرغم اینکه روسیه علناً قصد خود را برای فروش سامانه های اس-400 به ایران اعلام نکرده است، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال گذشته، روابط مسکو و تهران بسیار نزدیکتر از قبل شده است.

بر اساس این گزارش، راه اندازی و بهره برداری از سامانه های اس-400 کمتر از دو سال طول خواهد کشید.

تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه موجب نگرانی غرب به ویژه آمریکا شده است، زیرا در مناسبت های مختلف علناً نسبت به این روابط ابراز نگرانی کرده است.

اخیرا جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی با ابراز نگرانی از گسترش روابط روسیه و ایران گفت که روسیه به ایران پیشنهاد همکاری بی سابقه در زمینه دفاعی از جمله در حوزه موشکی، الکترونیک و پدافند هوایی» و ممکن است جت های جنگنده در اختیار تهران قرار دهد.

به گزارش بلومبرگ، کرملین و وزارت دفاع روسیه هنوز به درخواست ها برای اظهار نظر درباره این خبر پاسخ نداده اند.

بر اساس این گزارش، «النا سوپونینا» کارشناس مسائل غرب آسیا مستقر در مسکو در خصوص روابط ایران و روسیه گفت: روسیه روابط بسیار خوبی با ایران دارد و تهران به دنبال حمایت بیشتر است.

مقامات آمریکایی پیش از این نسبت به احتمال ارائه هواپیماهای جنگنده توسط روسیه به ایران هشدار داده بودند و برخی تحلیلگران گفتند که برنامه ایران برای دریافت 25 فروند جنگنده سوخو-35 از روسیه و همچنین سامانه های دفاع موشکی اس-400 می تواند به عنوان یک جنگنده نظامی عمل کند. بازدارندگی برای ایالات متحده و اسرائیل در برابر برنامه هسته ای ایران

دیدگاهتان را بنویسید