بمباران بیمارستان خلاف معاهدات بین المللی است/ رژیم صهیونیستی محاکمه شود

وزیر دادگستری در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

وزیر دادگستری با بیان اینکه بمباران بیمارستان خلاف معاهدات بین المللی است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید بابت جنایت بمباران بیمارستان غزه و قتل عام کودکان و غیرنظامیان در محاکم بین المللی محاکمه شود.


 امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را مغایر با تمام مقررات بین المللی در تمام نظام های دنیا دانست و گفت: در این حمله جنایت علیه بشریت رقم خورد که خلاف تمام معاهدات بین المللی است.

 

بیشتر بخوانید:

هیچ کجای حقوق بین الملل اجازه حمله به بیمارستان داده نشده است

حمایت آمریکا نباشد پرونده رژیم صهیونیستی بسته می شود

 

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: لازم است همه مجامع و کنوانسیون های بین المللی، نهادهای حقوق بشری و نهادهای قضایی بین المللی به این موضوع ورود کرده و رژیم صهیونیستی را به خاطر این جنایت نه تنها با بیانیه و حرف و صحبت محکوم کنند، بلکه باید موجب محکومیت محاکمه رژیم صهیونیستی مطابق همان رویه هایی شوند که خودشان قبول دارند.

وی اظهار کرد: لذا معتقدم تمام آزادگان، حقوقدانان و مدعیان وجود مقررات در امور بین الملل باید نسبت به این موضوع حساسیت خرج دهند و این مطلبی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد.

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان ها در همه جنگ ها مستثنی و مصون از تعرض هستند، بیان کرد: حتی اگر نظامیان داخل بیمارستان باشند مصون از تعرض هستند، چه برسد به اینکه اصلا موضوع نظامی مطرح نیست و مردم عادی و کودکان در حمله به این بیمارستان قتل عام شده اند و رژیم صهیونیستی چنین جنایت بزرگی را مرتکب شده است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: این جنایت باید پیگیری شود و اقدام کنندگان آن در محاکم بین المللی محاکمه شوند تا بار دیگر این جنایات تکرار نشود.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید