بمب های جنجالی استقلال در نقل و انتقالات

امین قاسمی نژاد در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی از استقلال جدا شد و به گل گهر پیوست. بدین ترتیب در نیمه دوم سال به مجموعه دانشجویان مستقل امیر گله نوی سیرجان اضافه شد. مرتضی تبریزی، فرشید باقری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، بهنام برزای و …. مجموعه ای از آب های ساکن سیرجان هستند که قاسمی نژاد هم اکنون به آنها پیوسته است. شاید در ابتدای فصل که امین با انتقالی پرتلاطم به استقلال آمد، کمتر کسی انتظار داشت که حضور او در این باشگاه تنها یک نیم فصل ادامه داشته باشد و قاسمی نژاد تیم دیگری را با کارنامه ناموفق راه اندازی کند. با این حال، این اتفاق نیفتاد. به بهانه ماجرای قاسمی نژاد، سرنوشت چند بمب منفجر نشده را می توان به استقلال در نقل و انتقالات جست و جو کرد.

در آن سال ها بازیکن دیگری هم بود که استقلالی ها هزینه های زیادی برای استقلالش کردند. او مرتضی تبریزی بود. مهاجم ذوب آهن که در ابتدای لیگ هجدهم پوشش داده شد. استقلال یک میلیارد و 800 میلیون تن به ذوب آهن داد تا رضایت او را بگیرد. بازرسی که طبق معمول به موقع انجام نشد و کارکنان باشگاه اصفهانی را در زمان دریافت حکم جلب مدیرعامل استقلال انداخت! این همه انرژی صرف استقلال تبریز شد. نتیجه، اما چه بود؟ هیچ یک. این بازیکن در دو فصل حضورش در استقلال 34 بار برای این تیم به میدان رفت و در تمام دیدارها تنها 7 گل به ثمر رساند که برخی از آنها پنالتی بود! تبریز نیز مانند امین قاسمی نژاد پس از استقلال به عضویت گل گهر سیرجان درآمد.

ستاره همیشه صدمه دیده است

داریوش شجاعیان یکی از بازیکنانی بود که استقلال برای جذب و پرداخت مبلغ زیادی منتظر ماند. به نظر می رسید هافبک شیرازی و پیشرفت فنی فولاد تا سال ها هافبک استقلال را بیمه کند. به همین دلیل آبی ها قبل از شروع لیگ هفدهم نزدیک به دو میلیارد تن (حدود 600 هزار دلار) برای کسب رضایت نامه او هزینه کردند. شجاعیان اما خرید موفقی برای استقلال نبود. او مصدومیت های زیادی را متحمل شد و چندین بار که می توانست به طور منظم برای آبی ها بازی کند، موفقیت چندانی در تیم نداشت. تنها یادگار بازیکنی که قبل از این فصل در لیست مازاد فرهاد مجیدی قرار گرفت، مصاحبه اعتراضی او بود که چرا باشگاه استقلال فقط یک پرس غذا به بازیکنانش می دهد!

برد دربی نقل و انتقالات؟

پروژه حضور امین قاسمی‌نادج در استقلال سخت‌کننده بود. فرهاد مجیدی زمستان گذشته او را می خواست اما امین آزاد نشد. قاسمی نژاد تابستان آزاد شد، مجیدی دیگر او را نمی خواست. به همین دلیل این بازیکن رضایت نامه خود را از پرسپولیس دریافت کرد تا قرمزپوش شود. اینجا بود که استقلالی ها تحریک شدند و دوباره به مذاکره با او باز شدند. امین 35 ساله آبی شد اما کابوس را نیمه تمام گذاشت. او به ندرت بازی می کرد و چندان موفق نبود. تنها یک گل حاصل حضور کاسمی نژاد در استقلال بود. بازیکنی که می گوید قرضی رفت اما فرهاد مجیدی بی صدا آب پاکی روی دستش ریخت و گفت به قول خودش هر بازیکنی که می رود رفته است!

یک شورشی عاشق

یکی از بدترین دستاوردهای تاریخ استقلال از لحاظ فنی، اخلاقی و حرفه ای جذب محمدحسین کنعانی زادگان در اوایل لیگ شانزدهم بود. این بازیکن که سابقه عضویت در پرسپولیس را داشت برای گذراندن دوران سربازی به ملوان رفت و در آنجا به تیم ملی پیوست و به همین دلیل در بازگشت به پرسپولیس خواستار دریافت دستمزد بسیار بالاتری شد. قرمزها او را نمی خواستند. او در میانه این نبرد استقلال کنعان را به دست آورد و قرارداد خود را از 50 میلیون به 950 میلیون تومان افزایش داد. مدافع میانی بلافاصله مصدوم شد و تاثیر مثبتی روی تیم ندارد. او سپس به سرعت راه خود را از هم جدا کرد و بارها از حضورش در استقلال ابراز تاسف کرد. او سپس به پرسپولیس بازگشت و برای اثبات تعصبات خود شروع به صحبت علیه استقلال کرد. داستان تلخ و شیرینی بود.

شانس با بختیار نبود

سال ها ستاره ای در لیگ وجود داشت که همه می دانستند استقلالی است و به همین دلیل آبی ها برای جذب او لحظه شماری می کردند. او بختیار رحمانی بود. هافبکی که در دوران جوانی با فولاد قهرمان لیگ برتر شد. در ابتدای لیگ شانزدهم بالاخره انتظارها به پایان رسید و رحمانی با علیرضا منصوریان به استقلال پیوست. این خرید به قدری برای آبی ها هیجان انگیز بود که مهدی رحمتی از انجام آن طفره رفت و عکسی از خود و بختیار در فرودگاه را در صفحه شخصی خود قرار داد؛ چیزی که این رسوایی را به وجود آورد، مشارکت کاپیتان وقت این تیم در انتقال استقلال بود. رحمانی، اما به زودی همه را ناامید می کند. هر چقدر هم که به دربی می رود، روی نیمکت تیم با گل های زیادی دست و پنجه نرم می کند. بین دو ترم اصرار کرد و رفت.

چه بمب بد صدایی

از خریدهای پر سر و صدا اما ناموفق استقلالی ها می توان به افرادی مانند آرش افشین، یعقوب کریمی و حتی رشید مظاهری اشاره کرد که حضوری بازنده در جمع آبی پوشان داشتند. اما اجازه دهید به داستان گادوین پایان دهیم. بازیکنی که در بین دو نیمه لیگ هجدهم و استقلال با مازاد در لیست برانکو قرار گرفته بود، منفجر شد. ابتدای نیم فصل حضور ناموفق در جمع آبی ها بود که تنها با یک گل مقابل فولاد همراه بود. او حواشی زیادی از جمله درگیری با یکی از هواداران استقلال ایجاد کرد. در نهایت وقتی متوجه شد در بازی فیکس نیست عصبانی شد و فرهاد مجیدی سرمربی موقت تیم او را برای همیشه ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید