بنا پس از کسب مدال های المپیک و جهانی سخت تر شد


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892980

وزنه بردار وزن 67 کیلوگرم ایران گفت: فقط برای شادی مردم تمرین می کنیم و امیدوارم دعای خیر آنها تیم های ملی کشتی صربستان را در مسابقات جهانی همراهی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمدرضا گرازا نماینده وزن 67 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در ابتدا گفت: ابتدا به همه مردم ایران به ویژه جامعه بزرگ و سرافراز کشتی کشور تبریک می گویم. کشور، در پنجم شهریور، روز تولد جهان پهلوان تخت و روز ملی مبارزه.

وی درباره شخصیت جهان پهلوان تختی گفت: آقا تختی تنها گل باغ پهلوی است و الگوی اخلاقی بسیار خوبی برای همه ورزشکاران به ویژه کشتی گیران محسوب می شود.

گرا درباره اینکه چرا وارد دنیای کشتی شد، گفت: از 10 سالگی به کشتی علاقه مند شدم و با توجه به اینکه برادر بزرگم محمدعلی هم کشتی گیر بود، وارد دنیای کشتی شدم.

وی ادامه داد: حمید سوریان الگوی من و فردی است که در کشتی خیلی دوستش دارم و مثل او برای شادی مردم و سربلندی کشورمان کشتی تمرین می کنم.

دارنده مدال طلای المپیک و جهان اگر فکر می کرد به آن عناوین دست پیدا می کند، گفت: قطعا هدف من از ابتدا کسب مدال طلای المپیک و جهان بوده است که خدا را شکر با کمک والدین و مربیانم به دست آمد. کادر فنی تیم ملی و حمایت فدراسیون به این وظیفه رسیدم.

وی افزود: انگیزه من برای کسب افتخارات برای کشورمان بسیار بالاست و تا زمانی که بتوانم ادامه دهم برای کسب زیباترین مدال ها تلاش خواهم کرد.

این روزها حال و هوای اردوی تیم ملی چگونه است؟وی گفت: شرایط بسیار خوب است، خوشبختانه کادر فنی بسیار خوبی داریم و فدراسیون بهترین امکانات را فراهم کرده و متعهد هستیم که دوباره مردم را خوشحال کنیم.

در پاسخ به این سوال که چه نوع غذایی را بیشتر دوست دارد، گفت: من همه نوع غذا را دوست دارم. الان که رژیم دارم و باید وزنم را حفظ کنم. غذای توصیه شده توسط متخصص تغذیه را دوست دارم اما برای یک غذا باید بگویم ماکارونی را با سالاد شیرازی دوست دارم.

این مبارز با اخلاق تیم ملی درباره شرایط زندگی گفت: خانواده 6 ما افراد جدا هستیم و به جز محمد علی، یک برادر و یک خواهر دارم که ورزشکار نیستند. در صورت اجازه ورزش حرفه ای قصد دارم در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی ادامه تحصیل دهم.

وی ادامه داد: از زحمات پدر و مادر عزیزم تشکر می کنم زیرا آنها اصلی ترین و مهم ترین افرادی هستند که باعث شدند من و محمدعلی در سطح اول مبارزه در جهان باشیم.

وی درباره وعده هایی که سال گذشته پس از کسب مدال المپیک از سوی مسئولان به وی داده شد، گفت: هدف اصلی من شاد کردن مردم است و به دنبال تحقق وعده ها نیستم، اما برای پاسخ به سوال خود بگویید هنوز این کار را نکرده اند. من انتصاب شدم، بلند شدم و وعده ها عملی نشد.

ملی پوش کشتی فرنگی قهرمانی وزن 67 کیلوگرم صربستان درباره فشار روحی و روانی روی شانه هایش گفت: توقع مردم از من زیاد است و به حق هم از مسابقات پیش رو با دست پر برگردید.

وی درباره رابطه خود با محمد بنا پس از کسب مدال های المپیک و جهانی گفت: من عاشق محمد بنا هستم و او به کشتی گیران خوب انگیزه می دهد اما بعد از کسب مدال سخت گیری کرد و می دانم همه اینها سخت است. جوایز فقط برای موفقیت های تیم ملی و برافراشتن پرچم مقدس کشورمان در میادین جهانی و المپیک است.

گارا درباره رابطه اش با دیگر بازیکنان ملی پوش گفت: من با محمدعلی به زبان اردو هم اتاق هستم و حضور او واقعاً مایه برکت است.. البته او از من سنگین‌تر و قوی‌تر است و از زمانی که یادم می‌آید تکنیک‌هایش را روی من اجرا می‌کند (می‌خندد) اما حضور او که من خیلی دوستش دارم باعث می‌شود کمتر احساس غربت کنم و از خانواده دور باشم. .

وی ادامه داد: با سایر ملی پوشان رابطه خوبی دارم و همه آنها برایم عزیز و قابل احترام هستند.

دارنده مدال طلای المپیک در مورد رابطه خود با آزادکاران و اینکه چه کسانی را بیشتر دوست دارد، گفت: با آنها رابطه خوب و صمیمی دارم و نمی توانم نام خاصی را نام ببرم، فقط می توانم بگویم که هر کدام بسیار آقا و گل هستند.

گارا درباره کارهایی که در اوقات فراغت خود انجام می دهد، گفت: به بازی های رایانه ای به خصوص فیفا علاقه مندم، در حالی که بریکینگ بد را تماشا می کنم و گاهی به موسیقی پاپ و سنتی گوش می دهم.

ملی پوش کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: کشتی به عنوان اولین ورزش جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد و من و سایر ملی پوشان تنها به دنبال شادی مردم و سربلندی ایران عزیز هستیم و امیدوارم. که با توکل به خدا در مسابقات جهانی موفق باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید