بهبود عملکرد بازار کار در چهارمحال و بختیاری در تابستان 1400

زمان: 11:18
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775136

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد ؛

علی شهریارپور گفت که نتایج نظرسنجی نیروی کار در تابستان 1400 نشان دهنده بهبود بازار کار در این استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شهریارپور ، رئیس سازمان و مدیریت سازمان چهارمحال و بختیاری به جهانبین نیوز گفت: نتایج طرح نظرسنجی نیروی کار تابستانی در هند توسط مرکز آمار ایران منتشر شد و نتایج این طرح نشان دهنده بهبود بهتر شاخص های بازار کار است. در استان

وی افزود: بررسی میزان بیکاری افراد 4 سال به بالا در استانهای چهارمحال و بختیاری در تابستان 1400 نشان داد که 12.4 درصد از جمعیت فعال استان بیکار هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری نشان می دهد که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته (تابستان ١٣٩٩) 3.9 درصد کاهش یافته است.

شهریارپور گفت: 41.8 درصد از جمعیت 4 سال به بالا در استان از نظر اقتصادی فعال بودند. به عبارت دیگر ، 41.8 درصد از جمعیت 15 سال به بالا در گروه شاغل یا بیکار و 58.2 درصد در گروه غیر فعال قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می دهد که این درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تابستان ١٣٩٩) با کاهش جزئی 0.8 درصدی روبرو شده است ، زیرا هم در نرخ بیکاری و هم در میزان مشارکت تغییرات صورت گرفته است. نرخ اشتغال در جمعیت استان 15 سال به بالا از 35.6 درصد در تابستان 1399 به 36.6 درصد در تابستان 1400 افزایش می یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اشتغال در استان در حالی که بیکاری در تابستان 1400 در کل کشور 0.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. مدت مشابه سال قبل به 9.6 درصد رسید.

شهریارپور افزود: تأمل در شاخص های نیروی کار استان نشان می دهد که اگرچه هنوز نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری بیشتر است ، اما تغییرات در این شاخص نشان دهنده بهبود عملکرد بازار کار استان و تاثیر سیاست ها و سطح اقدامات اشتغال است. “

به گزارش جهان بین نیوز ؛ چهارمحال و استان بختیاری در تابستان 1399 ، با بیکاری 3/16 درصد و فاصله زیاد از میانگین کشوری ، بیشترین نرخ بیکاری را در بین استانها داشتند ؛ در حالی که در تابستان 1400 ، با کاهش بیکاری بین استان و کشور ، پس از استانهای هرمزگان ، خوزستان ، کرمانشاه ، یزد و اصفهان رتبه ششم را کسب کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید