بهره برداری از 4 پروژه توسعه فولاد مبارکه با همت شرکت فولاد مبارکه


ساعت: 10:14
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895100

با حضور نماینده مردم مبارکه در مجلس و جمعی از مسئولان منطقه برگزار شد.

مراسم افتتاحیه ساخت خط سنگ شکن و دانه بندی و همچنین سنگ شکن اولیه شرکت فولاد مبارکه توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه انجام شد. معدن سنگ آهن هرمزگان و معدن سنگ آهن سیلیسی داوران کرمان نیز آنلاین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پروژه احداث خط سنگ شکن و دانه بندی با ظرفیت 350 تن در ساعت با سرمایه گذاری اولیه 230 میلیارد ریال به منظور افزایش ظرفیت تولید سنگ آهک گرانول به بهره برداری رسید که سایزهای مختلف به عنوان محصول نهایی شد. 90 درصد تجهیزات این پروژه توسط کارشناسان داخلی بومی سازی شده و 85 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

پروژه احداث خط سنگ شکن اولیه با سرمایه گذاری 900 میلیارد ریال و ظرفیت بیش از 700 تن در ساعت از دیگر پروژه هایی بود که در شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه به بهره برداری رسید. افتتاح این پروژه که با هدف افزایش ظرفیت تولید و عرضه پایدار سنگ آهک دانه ای و با ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون تن سنگ آهک انجام می شود، تولید سنگ آهک با دانه بندی 0 تا 200 میلی متر با استفاده از فناوری خردایش چرخشی محقق می شود. 70 درصد تجهیزات به کار رفته در پروژه خط اولیه سنگ شکن توسط کارشناسان داخلی جانمایی شد و این پروژه زمینه اشتغال 95 نفر را فراهم کرد.

لازم به ذکر است، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه پروژه های بهره برداری از معدن سنگ آهن خودی خودی در هرمزگان و معدن سنگ آهن سیلیسی داوران کرمان را به صورت آنلاین افتتاح کرد.

بهره برداری از معدن هماتیت و خاک رس قرمز هرمزگان با سرمایه گذاری 148 میلیارد و 580 میلیون تومان در زمینی به مساحت 6 کیلومتر مربع به منظور تامین سنگ آهن مورد نیاز گروه فولاد مبارکه که ذخایر سنگ آهن آن است انجام شد. بر اساس پروانه بهره برداری موجود 531 هزار تن و ذخیره سالانه خاک سرخ آن بر اساس پروانه بهره برداری موجود 45 هزار تن می باشد.

برای این پروژه معدنی، 1650 متر حفاری انجام شده است، ذخیره قطعی هماتیت معدن سنگ آهن کودی 7 میلیون تن و ظرفیت استخراج سالانه طرح توسعه آینده 500،000 تن است. پروژه استخراج سنگ آهن Kodi برای 28 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

بهره برداری از معدن سیلیکون داوران کرمان نیز با هدف تامین سنگ آهن و سیلیس مورد نیاز گروه فولاد مبارکه و با سرمایه گذاری اولیه 805 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 13 کیلومتر مربع، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای 35 نفر را دارد. ; ظرفیت تولید طرح توسعه فوری این پروژه 300 هزار تن در سال است.

بر اساس پروانه بهره برداری موجود، این معدن دارای 250 هزار تن ذخایر آهن، 600 هزار تن سیلیس و ظرفیت استخراج سالانه 25 هزار تن به همراه ذخیره قطعی هماتیت 4 میلیون تن و دارای 776 متر حفاری اکتشافی است.

شرکت معدنی و صنعتی فولاد مبارکه اصفهان با تمرکز بر نیاز گروه فولاد مبارکه اصفهان، ماموریت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد از جمله سنگ آهک، آهن و دولومیت برای صنعت فولاد کشور را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید